اوکراین؛ قربانی سیاست بحران آمریکا/ حمایت قدرت های غربی از متحدانشان سراب است


زمان: 09:04
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812327

مسائل سیاسی در گفتگو با کارشناسان مطرح شد.

تعدادی از تحلیلگران سیاسی اوکراین سیاست آمریکا را عامل این بحران می دانند و می گویند حمایت غرب از متحدانش یک سراب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قزاق میری کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با عصر هامون اظهار داشت: انسان قرن بیست و یکم اگرچه توانسته است به قله های علم و دانش برسد، اما روز به روز دچار توهم شده و در باتلاق مدرنیته غرق می شود. جهل به دلیل بیزاری از معنویت و احکام الهی.

وی ادامه داد: اگر اعراب جاهل دست به درگیری های قبیله ای و خونریزی می زدند، مردم عصر جاهلیت امروزی به دلیل طمع و تکبر، عذرخواهی می کردند و یکدیگر را می کشتند و با استفاده از علم در اختیارشان می توانستند جان خود را از دست بدهند. میلیون ها نفر در یک لحظه

به عقیده قزاق ها در جاهلیت امروزی برخی خود را برتر از دیگران می دانند و ملت خود را شایسته تر از سایر ملل می دانند و با این ملت ها به عنوان انسان های درجه دو رفتار می کنند.

وی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که جهل مدرن در دنیای امروز را به صراحت و به طور کامل رژیم آمریکا می دانند و بحران سازی را یکی از ویژگی های اصلی این رژیم معرفی می کنند، بحران اوکراین نتیجه آن است. سیاست های ایالات متحده و اوکراین قربانی سیاست های بحران شده است.

این کارشناس تصریح کرد: آمریکا با دخالت در امور داخلی اوکراین، تشکیل تجمعات و ایجاد کودتای مخملی و رنگی و همچنین حضور سناتورهای آمریکایی در راهپیمایی های مخالفان و جابجایی دولت ها، این کشور را تاکنون به سوی بین المللی سوق داده است. جامعه و سیستم . سایر کشورهای متکی به غرب و آمریکا متوجه شده اند که باید تسلیم شوند و به خود تکیه کنند و هر دولتی که از این ملت، مردم حمایت کند، بدون شک موفقیت این کشور و ملت خواهد بود.

استحکام – قدرت؛ عامل اصلی حفظ تمامیت ارضی هر کشور است

حجت الله صادقی کارشناس مسائل سیاسی در این باره به خبرنگار ما گفت: اگر تحلیل دقیقی از موضوع روسیه و اوکراین داشته باشیم، موضوع قدرت را درک می کنیم، مثلا اگر در حوزه های مختلف قدرت می خواهیم. و جنگ شناختی، می توان دریافت که توافق نامه امضا شده در سال 1994 در واقع اوکراین را خلع سلاح کرد.

وی افزود: در واقع موضوع خلع سلاح اتمی اوکراین، روسیه را جرأت کرده است که بایستد و این دلیل اصلی اتفاقات این روزها شده است.

این کارشناس افزود: اقتدار در جنگ های سنگین یک عامل و اصل کلیدی است و حفظ یکپارچگی هر کشور به ویژه جمهوری اسلامی ایران باید مبنای و الگویی باشد که در هشت سال دفاع مقدس به وضوح دیده ایم. “

وی گفت: نگرش تبلیغات و رسانه بسیار متفاوت است. کاری که روسیه برای استفاده از نرم افزارهای داخلی امروز انجام داده است، می تواند به خودش آسیب برساند.»

آمریکا و غرب عامل اصلی بحران اوکراین هستند

صادقی گفت: در بحث جنگ و داستان، مقام معظم رهبری بر این موضوع و تبیین جهاد تأکید فراوان دارند. آنها می خواهند علناً به جهانیان نشان دهند که روسیه در این حادثه مقصر است.

وی افزود: اگر بخواهیم این اتفاقات را بررسی و ریشه یابی کنیم، غرب و استکبار را می بینیم و در راس آن آمریکا عامل و بانی همه این اتفاقات است.

صادقی گفت: امروز اگر بخواهیم در بحث گفتمان و اقتدار مقدس جمهوری اسلامی ایران و در بحث جنگ سنگین، موشکی و انرژی هسته ای موفق شویم و به حد مطلوب جنگ، روایت و تبیین برسیم، حقیقت این است. بله و اگر در این زمینه قدمی برنداریم و در یکی از این سه حوزه ضعف داشته باشیم و دیدمان دقیق نباشد، قطعا ضربه خواهیم خورد.

وی گفت: در حوادث اوکراین شاهد داستان‌ها و روایت‌های مختلف نظامی هستیم که وضعیت غیرواقعی جهان استکبار و استبداد را به همه نشان می‌دهد در حالی که حقیقت چیز دیگری است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: چالش امروز اوکراین به سال ها قبل برمی گردد و بر سر سفره استکبار می نشیند و به اظهارات مستکبران و غربی ها توجه می کند و آنها را به این وضعیت می رساند، بنابراین گفتمان قدرت در حوزه موشکی، نظامی. و جنگ هسته‌ای و نرم، تبلیغات و رسانه‌ها و حوزه روایت و معرفت بسیار مهم است و حقیقت موضوع مسائلی است که باید به آن آگاهی کامل داشته باشند.

اوکراین قربانی سیاست ایالات متحده است که تحت تأثیر این بحران قرار گرفته است

محمدجواد سجادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی اخیر جنگ اوکراین را قربانی سیاست های آمریکا و غرب خواندند و ما با جنگ در هر نقطه از کشور مخالفیم. جهان.” اوکراین، یمن، سوریه و لبنان.

سجادی ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که صراحتاً جاهلیت مدرن در جهان امروز را آمریکا می دانند و بحران آفرینی را یکی از ویژگی های اصلی این رژیم معرفی می کنند، اوکراین قربانی بحران آمریکاست. “

وی افزود: ما مخالف کشتار مردم و تخریب زیرساخت ها هستیم و مثل غربی ها نیستیم که در افغانستان روی کاروان عروسی بمب می اندازند، آن را ضد تروریسم می دانند اما در همه جای دنیا با جنگ مخالفیم.

وی گفت: ریشه جنگ در اوکراین سیاست آمریکاست و در واقع حمایت غرب از دولت های دست نشانده یک سراب است نه واقعی.

وی افزود: همه دولت های وابسته بدانند که روزی سرنوشت اوکراین سرنوشت مصر و عراق خواهد بود که به سرنوشت آنها خواهد رسید.

سجادی افزود: روسای جمهور پناهندگان اوکراین و افغانستان گفته اند که ما به آمریکا و دولت های غربی اعتقاد داریم اما ما را تنها گذاشته اند و در واقع مردم مهمترین پشتوانه دولت ها هستند و اگر وارد می شدند. میدانی در اوکراین اتفاق افتاد.”

وی افزود: همانطور که در دوران صدام که مردم به میدان نیامدند و به دلیل شرارت آمریکا و غرب برای جامعه جهانی و اوضاع اوکراین، قبل و قبل از عراق هم اتفاق افتاده و همه اینها نشان می دهد. که وابستگی به غرب و استعمار عاقبت خوبی ندارد و باید این روند را توضیح دهیم.

این کارشناس افزود: جاهلیت مدرن باید تحلیل شود و در واقع همان کشتاری که مثلاً در یمن انجام می شود را همه احساس می کنند اما در اوکراین همه رسانه های غربی و امپریالیسم غربی دست به دست هم می دهند. و سوال را هر طور که می خواهند می گویند.

وی افزود: اوکراین یک روز قبل از جنگ بزرگ سومین زرادخانه بزرگ اتمی جهان را در اختیار داشت و همه آنها را تحت کنترل غرب نابود کرد و امروز در تنگنای حمایتی که آمریکایی ها می گویند قرار دارد.

سجادی افزود: باید توضیح دهیم که اگر دستاورد قوی در صنعت دفاعی داریم نباید به دنیا بگوییم و این موضوع ارزش بالایی دارد و امروز قدردان شهدایمان هستیم که جان خود را فدا کردند و با خون خود سیاسی ارتش، استقلال، اقتصاد ما را نجات دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید