اوکراین از ممنوعیت موسسات مذهبی مرتبط با روسیه خبر داد


ساعت: 05:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915054

رئیس جمهور اوکراین از ممنوعیت فعالیت نهادهای مذهبی مرتبط با روسیه در این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیه الیوم، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از ممنوعیت فعالیت نهادهای مذهبی مرتبط با روسیه در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، زلنسکی گفته است که شورای امنیت ملی اوکراین روز پنجشنبه در مورد ممنوعیت تشکل های مذهبی مرتبط با روسیه بحث و تبادل نظر کرد و تصمیم به ممنوعیت فعالیت این سازمان ها گرفته شد.

رئیس جمهور اوکراین در ویدئویی در تلگرام افزود: شورای امنیت ملی و دفاع که روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد، دولت را موظف کرد طرحی را برای ممنوعیت فعالیت نهادهای مذهبی مرتبط با مراکز نفوذ روسیه در اوکراین به پارلمان ارائه کند.

زلنسکی همچنین گفت که لازم است چنین شرایطی در اوکراین تضمین شود که هیچ فرد مرتبط با دشمن نتواند علیه اوکراینی ها اقدام کند.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه گفت که طرح اتحادیه اروپا برای ایجاد دادگاه ویژه برای بررسی اقدامات ادعایی مسکو در اوکراین غیرقانونی است و مسکو این اقدام بروکسل را محکوم کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: محققان روسی در حال انجام کارهای گسترده و فشرده برای مستندسازی تمام جنایات اوکراین هستند.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، چهارشنبه گذشته گفت که پیشنهاد کمیسیون اروپا برای ایجاد دادگاهی برای اوکراین تحت نظارت سازمان ملل متحد برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی غرب علیه روسیه است.

دیدگاهتان را بنویسید