اوکراین از هکرهای زیرزمینی کمک می خواهد / جنگ سایبری آغاز می شود

عبارت درخواست کمک از هکرها در انجمن های آنها این است: “جامعه سایبری اوکراین! زمان مشارکت در دفاع سایبری کشورمان فرا رسیده است.”

از هکرها و کارشناسان امنیت سایبری خواسته می‌شود تا درخواست‌های خود را از طریق Google Docs ارسال کنند و تجربیات خود مانند توسعه بدافزار را به اشتراک بگذارند.

یگور اشف، یکی از بنیانگذاران شرکت امنیت سایبری در کیف، به رویترز گفت که به درخواست یک مقام ارشد وزارت دفاع که روز پنجشنبه با او تماس گرفت، این مطلب را منتشر کرد.

شرکت فناوری سایبری اشف به دلیل همکاری با دولت اوکراین در حفاظت از زیرساخت های حیاتی شناخته شده است. شخص دیگری که مستقیماً در تأیید این درخواست دخیل بود تأیید کرد که این درخواست از سوی وزارت دفاع صبح روز پنجشنبه ارائه شده است.

واحد پدافند برای حفاظت از زیرساخت ها مانند نیروگاه ها و سیستم های آب استفاده می شود. حمله سایبری در سال 2015 که به طور گسترده توسط دولت روسیه به هکرها نسبت داده شد، 225000 اوکراینی را بدون برق گذاشت.

اشف گفت که در حال سازماندهی برای کمک به ارتش اوکراین برای انجام جاسوسی دیجیتالی علیه متجاوزان روسی است. وی افزود: “ما در داخل کشورمان ارتش داریم. باید بدانیم آنها چه می کنند.”

محققان شرکت امنیت سایبری ESET روز چهارشنبه گفتند که سخت افزار جدید کشف شده در اوکراین صدها رایانه را هدف قرار می دهد و کی یف مسکو را مقصر می داند. پیشتر رویترز گزارش داده بود که قربانیان این حمله سایبری سازمان های دولتی و یک موسسه مالی بوده اند، در حالی که روسیه این اتهامات را رد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید