اوکراین برای بدست آوردن پول و سلاح دست به هر کاری خواهد زد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، شامگاه شنبه گفت که دولت اوکراین در تلاش است تا از کشورهای غربی و متحدان آنها تسلیحات دریافت کند.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: رژیم کیف نیازی به ثبات جهانی و امنیت غذایی ندارد، بنابراین آنها برای بدست آوردن پول و سلاح دست به هر کاری می زنند.

به گزارش سایت «ریانوستی»، وی با اشاره به اظهارات دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین که از جامعه جهانی خواسته بود روسیه را وادار به اجرای تعهداتش در توافقنامه صادرات غلات کند، گفت: آنها خواهان ثبات جهانی و امنیت غذایی نیستند. زیرا در آن صورت همه [ولودیمر] آنها زلنسکی و کولبا را فراموش خواهند کرد. بنابراین آنها هر کاری می کنند تا به روش های وحشتناکی به خود یادآوری کنند.”

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از حمله پهپاد سواستوپل به حالت تعلیق درآمده است.

پیش از این مقامات شهر بندری سواستوپل واقع در سواحل دریای سیاه و جنوب غربی کریمه اعلام کردند که در پی حمله پهپادی صبح امروز به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه، کارخانه کشتی‌سازی این شهر به طور موقت مسدود شد و کشتی‌ها و قایق‌ها آنها نتوانستند از آن خلا عبور نکردند.

برخی از مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی در واکنش هایی با ابراز نگرانی از تعلیق اجرای توافقنامه صادرات غلات اوکراینی از روسیه، خواستار بازگشت مسکو به آن شدند.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات این کشور مرتباً در مقابل دبیرخانه سازمان ملل متحد به دلیل عدم اجرای بخش دوم «توافق غلات» اعتراض می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید