اوکراین ترور رئیس ستاد کل ارتش روسیه را طراحی کرد


ساعت: 03:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918539

نیویورک تایمز مدعی شد که اوکراین تلاش کرد ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه را بکشد، اما ایالات متحده از ترس تشدید درگیری ها در برابر این اقدام مقاومت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیویورک تایمز روز شنبه نوشت: زمانی که اوکراین شروع به کشتن ژنرال های روسی کرد، حضور خطرناک آن ژنرال ها در خط مقدم جنگ ادامه یافت. سرانجام، در پایان ماه آوریل، ژنرال گراسیموف تصمیم گرفت تا به طور مخفیانه به خط مقدم سفر کند.

این گزارش می افزاید: مقامات آمریکایی می گویند از این برنامه مطلع شده اند اما از اوکراینی ها پنهان کرده اند زیرا نگران حمله اوکراین به این ژنرال بوده اند.

این مقامات که نامشان فاش نشده است، گفتند: “کشتن ژنرال گراسیموف، درگیری را به شدت بدتر می کند.” اگرچه آمریکایی ها متعهد شده اند که به اوکراین کمک کنند، اما خواهان جنگ بین آمریکا و روسیه نیستند.

نیویورک تایمز افزود: اوکراینی ها بالاخره از برنامه سفر گراسیموف مطلع شدند و موضوع را با کاخ سفید در میان گذاشتند. مقامات ارشد ایالات متحده از اوکراینی ها خواستند که حمله به او را متوقف کنند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ما به آنها گفتیم که این کار را نکنند.

نیویورک تایمز نوشت: این پیام خیلی دیر به گوش اوکراینی ها رسید. نمایندگان ارتش اوکراین به آمریکایی ها گفتند که به مواضع ژنرال روسی حمله کردند. در این حمله ده ها روس کشته شدند، اما گراسیموف در میان آنها نبود.

رهبران نظامی روسیه سپس برنامه سفر به خط مقدم جنگ را لغو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید