اوکراین را در یک قدمی اشغال کنید

اوکراین را در یک قدمی اشغال کنید

تنش بین KIF و مسکو هر روز بیشتر می شود. اخبار مذاکرات و تصمیمات دیپلماتیک منجر به اقدام نظامی شده است. همه چیز لازم برای جنگ اتفاق افتاده است. از خروج خارجی ها از اوکراین تا ساخت بیمارستان نظامی روسیه. درباره اوکراین مرز. به نظر می رسد هر دو طرف از هر طرف آمادگی صد در صدی دارند، کار به مرحله ای رسیده است که زمان شروع جنگ اعلام شده است. سرویس های امنیتی آمریکا به متحدان خود در ناتو هشدار داده اند که روسیه “احتمال دارد چهارشنبه به اوکراین حمله کند”. محافل دیپلماتیک می گویند سیا و همچنین اطلاعات نظامی آمریکا جزئیات اطلاعات طبقه بندی شده، مسیرهای خاص حمله روسیه و ماهیت هر ماموریت را ارائه کرده اند. او یکی از واحدهای روسی را نام برد. جیک سالیوان، مشاور امنیتی بایدن، در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید در روز جمعه (11 فوریه) 2022، از اظهار نظر درباره ارزیابی‌های اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده خودداری کرد، زیرا پکن را ممکن می‌دانست. این مسابقات در 20 فوریه به پایان می رسد. اطلاعات نظامی نروژ نیز در این زمینه ارزیابی می کند. یک ستوان دوم در ارتش نروژ گفت: “یا تمام اوکراین را در اختیار بگیرید.” دولت روسیه تا کنون هرگونه تخلف را رد کرده و گفته است که از سوی ناتو در معرض خطر است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواستار تضمین های امنیتی از سوی غرب از جمله توقف گسترش ناتو به شرق شده است.کشوری دیگر وارد مرحله نگران کننده خروج فوری شهروندانش شده است.

تلاش های دیپلماتیک اخیر

ایالات متحده در حال اعزام نیروهای جدید برای تقویت نیروهای ناتو در جبهه شرقی است. قرار است روز گذشته روسای جمهور آمریکا و روسیه تلفنی گفتگو کنند. تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین در بالاترین حد خود قرار دارد و ایالات متحده نسبت به حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین هشدار داد. رسانه های خبری قرار است روز شنبه 12 فوریه (22 بهمن) بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه گفتگوی تلفنی داشته باشند. رسانه ها همچنین گزارش دادند که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قصد دارد با پوتین گفتگوی تلفنی داشته باشد. ماموریتی که با توجه به شرایط فعلی بسیار سخت تلقی می شود.

لاوروف: هدف کمپین تبلیغاتی آمریکا متقاعد کردن کی یف برای یافتن راه حل نظامی برای مشکل دونباس است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی اخیر با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود بار دیگر واشنگتن را به دامن زدن به درگیری در اوکراین با توسل به “حمله اجتناب ناپذیر روسیه” متهم کرد. آقای لاوروف گفت که کمپین تبلیغاتی واشنگتن و متحدانش با هدف “تهاجم احتمالی روسیه” به اوکراین است تا از کی یف بخواهد “راه حل نظامی برای مشکل دونباس” را آغاز کند. دنباس، در شرق اوکراین در مرز روسیه، منطقه‌ای است که ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه به مدت هشت سال در آن می‌جنگند. او مخالف ناتو است و هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد.

قیمت نفت و طلا افزایش یافت و یورو اندکی کاهش یافت

قیمت طلا طی دو ماه در طول بحران در مرز اوکراین در شرق اروپا به اوج خود رسید و با 1.6 درصد افزایش به 1855.17 دلار در هر اونس رسید. قیمت نفت در هفت سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است. با هشدار بانک مرکزی اروپا مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره به اقتصاد آسیب می رساند، یورو 0.77 درصد سقوط کرد.

کشورهایی که از شهروندان خود خواسته اند اوکراین را ترک کنند

آلمان آخرین عضو اتحادیه است که امروز از شهروندان خود خواسته اوکراین را ترک کنند. به جز آلمان، آمریکا و بریتانیا، چندین کشور دیگر از شهروندان خود خواسته اند اوکراین را ترک کنند. این کشورها عبارتند از دانمارک، لیتوانی، استونی، نروژ، بلژیک، هلند، استرالیا، کانادا، کره جنوبی، ژاپن، نیوزیلند و اسرائیل.

آلمان همچنین از شهروندان خود خواسته است که اوکراین را ترک کنند

برلین روز شنبه (12 فوریه) کنسولگری خود در شرق اوکراین را تعطیل کرد و از همه شهروندان خود خواست در صورتی که حضور آنها در اوکراین “100 درصد ضروری نیست” کشور را ترک کنند. وزارت خارجه آلمان در وب سایت خود به مسافران و شهروندان خود اطلاع داد که تنش ها بین روسیه و اوکراین در روزهای اخیر به دلیل استقرار و جابجایی گسترده نیروهای روسی در مرز اوکراین افزایش یافته است. نمی توان آن را رد کرد.

زلینسکی: “ترور” “بهترین دوست” دشمنان ما در کشورمان است

هیئت دیپلماتیک اوکراین امروز اعلام کرد که حفظ آرامش و عدم ترس از تهدید روسیه مهم است.

وزارت خارجه اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: در حال حاضر حفظ آرامش، اتحاد و قدرت در داخل و پرهیز از اقداماتی که اوضاع را بی ثبات می کند بسیار مهم است. همزمان، ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در بازدید از بخش‌هایی از این کشور گفت: در حال حاضر «ترور» در کشور ما «بهترین دوست» دشمنان ما است. و این همه اطلاعات [حمله روسیه] این فقط باعث ناامیدی می شود و به ما کمک نمی کند.»

بلینکن قبل از اینکه با لاوروف صحبت کنیم: ما برای هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد آماده هستیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفته است که قصد دارد روز شنبه با همتای روس خود سرگئی لاوروف در آخرین تلاش برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه به اوکراین گفت‌وگو کند.

دیدگاهتان را بنویسید