او ریسک نمی کند. من مربی تهاجمی تری هستم!


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1915019

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در فوتبال مربیان دو دسته هستند. یا ریسک می کنند یا نمی کنند چون روش از دسته اول نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره نتایج ایران در جام جهانی 2022 گفت: ما از نظر نگاهمان به فوتبال با کارلوس کاملاً متفاوت هستیم؛ به نظر می رسد که ما در جام جهانی 2022 با کارلوس تفاوت داریم. من مربی فوتبال تهاجمی تر از او هستم. برای مربیان بعضی ها می گویند یکی معلم است، یکی رهبر است، یکی این است، یکی آن است. به نظر من، طبقه بندی مربیان بسیار ساده است. مربیان یا ریسک می کنند یا ریسک نمی کنند چون کی روش در فوتبال بسیار محتاط است. بگذارید بهتر توضیح دهم؛ وقتی مقابل یک حریف قدرتمند بازی می کنید، باید به تیم خود اعتماد کنید. اگر جای من بودم، فکر نمی‌کنم مقابل انگلیسی‌ها دفاع می‌کردیم و از این نظر با هم تفاوت داریم، به فوتبال جور دیگری نگاه می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: نمی توان تیمی متشکل از بازیکنان وفادار را وارد زمین کرد. شما باید بهترین بازیکنان خود را به زمین بفرستید. آنها بازیکنان وفاداری نیستند. شما باید با بازیکنان رابطه برقرار کنید. از این رو وقتی ترکیب تیم ملی ایران را دیدم بسیار تعجب کردم و باورم نمی شد. من یک بار در مصاحبه ای گفته بودم که من آدمی نیستم که در پارک گل را زیر پا بگذارم، اما سعی می کنم جاده را دور بزنم.

اسکوچیچ درباره این مثال عجیب گفت: پشت سر من حرف های زیادی بود. دیدید که تیم ملی ایران به یکباره مسن ترین تیم جام جهانی شد. کی‌روش چند بازیکن از جمله روزبه چسمی و رامین رضایان را به تیم دعوت کرد. اگر من سرمربی بودم نه کریم انصاری فرد و نه کاپیتان احسان حاج صفی برای تیم من بازی نمی کردند. من تیم ملی ایران را جوان کردم و انرژی جدیدی گرفتیم و بعد ناگهان انگار به شرایط قبلی برگشتی. من فقط به رفتن به جام جهانی فکر نمی کردم. می خواستم چیزی را برای مربی بعدی بگذارم و از این نظر این اقدامی که اتفاق افتاد یک فاجعه بود.

وی در گفت و گو با سایت نت درباره برکناری خود تصریح کرد: رئیس فعلی فدراسیون فوتبال ایران قبلا در فدراسیون بود. 7 میلیون یورو خرج ویلموتس کردند که فکر می کنم یک ماه و نیم سرمربی ایران بود و در مقدماتی جام جهانی حذف شد. ایران در زمان او یک امتیاز تا حذف فاصله داشت. وقتی یک مربی دو بار با یک تیم نتوانست به جام جهانی برود و حالا در یک دوره برای سومین بار سرمربی تیم دیگری می شود، چه بگویم؟!

اسکوچیچ در پایان گفت: هرگز در زندگی ام چنین چیزی ندیده ام. با کلمبیا نتوانست به جام جهانی برود، بعد با مصر نتوانست به جام جهانی برود و بعد به ایران آمد. این اتفاقی بود که معنایی نداشت، اما در نهایت با آن مشکلی نداشتم. من سه سال در آنجا کار کردم و عملکرد بسیار خوبی داشتم و 25 امتیاز کسب کردم. ما مسابقات را سریعتر به پایان رساندیم و همه رکوردها شکسته شد، مثلاً برای اولین بار در خانه بحرین را شکست دادیم. چه کنیم زندگی ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید