اکثر خدمات مدارس یزد برای تکمیل خدمات به دانش آموزان توسط هیئت راهنمایی و رانندگی ارائه/تایید می شود


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905252

پیمان فر رئیس انجمن اولیا و مربیان استان یزد گفت: بسیاری از خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان یزد ارائه شده است و پیگیری ها برای ارائه کامل سرویس مدارس در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم پیمان فر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص وضعیت سرویس مدارس شهرستان یزد گفت: بخش زیادی از خدمات سفر دانش آموزان یزدی تامین می شود و در تلاش هستیم تا شرکت های حمل و نقل و رانندگان را متقاعد کنیم تا طبق ضوابط مقرر قرارداد ببندند. نرخ های تایید شده توسط مدیران مدرسه و کمک به خانواده ها.

وی ادامه داد: در حال حاضر 250 وانت و 1600 خودرو در اختیار مدارس قرار دارد که با عقد قرارداد با مدیران مدارس، جابجایی دانش آموزان را در یزد انجام می دهند و سرویس مدارس نیز برای جابه جایی دانش آموزان وجود دارد که ضروری است.

رئیس انجمن آموزشی اولیا و مربیان استان یزد گفت: بر اساس آمار سال 1397 تردد دانش آموزان یزد با 800 دستگاه وانت و 2200 دستگاه خودرو انجام شده که این کار توسط خانواده ها انجام می شود.

پیمان فر با بیان اینکه وانت ها و خودروهایی که با مدیران مدارس قرارداد بسته است، مجاز به تردد خارج از نرخ مصوب شورای شهر نیستند، افزود: برخی از خانواده ها که مشکلی با هزینه ایاب و ذهاب فرزندان خود ندارند، خارج از تعرفه مصوب کار می کنند. قراردادی که توافقی بین طرفین است، زیرا انجمن اولیا و مربیان هیچ گونه دخالت و نظارتی در این قراردادها ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود خودرو در محدوده سرویس مدارس مصوبه ای از سوی شورای ترافیک منطقه یزد به مدارس ارسال شد که بر اساس آن مدیران مدارس و شورای انجمن اولیا و مربیان افرادی را که مایل بودند شناسایی کنند. در ایاب و ذهاب دانش آموزان شرکت کنند تا با سازمان حمل و نقل شهرداری آشنا شوند تا بتوانند پس از صدور کارت صلاحیت نسبت به تردد دانش آموزان اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید