اکران های جدید سینما با 50 درصد ظرفیت


ساعت: 17:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808761

بر اساس دستورالعمل جدید سازمان سینمایی و با توجه به تقویت تاج، ظرفیت فروش بلیت سینماها برای فیلم های جدید 50 درصد در نظر گرفته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان سینمایی با احیای ویروس کرونا در قالب مسیری جدید، بار دیگر ظرفیت سینماها را به 50 درصد کاهش داد.

پیش از این که کشور شرایط بحرانی را پشت سر گذاشت، وضعیت سینماها به حالت عادی بازگشت و در ماه های قبل از جشنواره فجر، تمامی سینماهای بالای 70 درصد میزبان تماشاگران بودند.

در جشنواره فیلم فجر، سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفق شدند تا 70 درصد بلیت‌های فروش را برای پذیرایی از مخاطبان به فروش برسانند.

با دستورالعمل جدید سازمان سینمایی، تغییر ظرفیت و مکان اماکن به منظور رعایت فاصله اجتماعی با ظرفیت 50 درصد در سامانه دمفز اعمال شده است. البته این تغییر فقط برای شانس های جدیدی اعمال می شود که در سیستم ظاهر می شوند و تاثیری بر شانس فعلی ندارند.

محدودیت‌های تاج‌گذاری جدید در حالی برای سینما اعمال شد که مدیران سابق بر وضعیت نامناسب اقتصادی خود به دلیل تصویب قانون «کاهش مالیاتی ۲۵ درصدی» و «عدم وجود فیلم‌های پرمخاطب در فیلم‌های جدید» تاکید و تهدید به تعطیلی و تغییر کاربری آن‌ها کردند. آنها بودند.

باید دید سیاست سازمان سینمایی برای جبران خسارت احتمالی فیلمسازان در پی اعمال محدودیت های جدید کرونری چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید