اگر اسکوچیچ اخراج شود دنیا در مورد ما چه خواهد گفت؟

این ملی پوش سابق با بیان اینکه ایران در حال حاضر فراتر از فوتبال غرب آسیا است، گفت: ما در حدی هستیم که حتی نباید به سوریه، لبنان، بحرین و عراق فکر کنیم. فوتبال ما آنقدر پیشرفته است که نباید به این بازی ها فکر کنیم. ما باید نگران کره، ژاپن، عربستان سعودی و استرالیا باشیم، اما لبنان و سوریه باید زنگ خطری باشند و واقعا هم هستند.

او گفت: «انتقاد از دراگان اسکوچیچ ناعادلانه است. اسکاچ به راحتی با سه گل بحرین را شکست داد. ما عراق را به این راحتی نگرفتیم. ما سه گل به بحرین، عراق و سوریه زدیم اما منتقدان می گفتند این تیم ها ضعیف شده اند. امروز برای مشخص شدن عملکرد همه در فوتبال می توانید به آمار این فرد مراجعه کنید.

این کارشناس فوتبال پیروزی در 12 مسابقه از 13 مسابقه را نشانه موفقیت اسکوچیچ دانست و گفت: کدام مربی بزرگ توانسته این موفقیت را در تیم ملی کسب کند؟ کیروش به خاطر تماشا نکردن مسابقات باشگاهی و باعث کوچک شدن ما شده است مورد انتقاد قرار گرفته است، اما اسکوچیچ این کار را می کند و آنها مدام می گویند چرا. به هر حال وظیفه سرمربی تیم ملی تماشای مسابقات باشگاهی و انتخاب بازیکنان است. فکر می کنم کمی بی انصافی باشد. این بازیکنان در دست مربیان دیگر هم بودند و ما نتایج را به یاد داریم.

وی در پاسخ به این سوال که علاوه بر انتقادات ناعادلانه، به نظر می رسد تیم ملی همچنان مشکلات فنی دارد و این مسائل برای جام جهانی مانند چرخش کمتر تیم باید حل شود. سوال به عوامل داخل زمین بستگی دارد. ما بازیکن نداریم اکنون این وظیفه بر عهده نورالهی و عزت اللهی است. عزت اللهی خیلی خوب کار می کند. او همچنین در دفاع، جاگذاری و بریدن توپ و همچنین ارسال پاس های بلند موفق است. به قول قدیمی ها وقتی نمی توانیم تیکی تاکا بازی کنیم باید بازیکنانی داشته باشیم که قدرت ارسال پاس های 60 متری را داشته باشند. عزت الله این کار را به خوبی انجام می دهد.

وی درباره عدم تنوع بازیکنان در مسابقات و تعویض های دیرهنگام گفت: ما بازیکنان متنوعی داریم. از طرفی به استفاده از بازیکنان و تعویض ها انتقاد دارم. برخی از مربیان به اصطلاح دیر تعویض می شوند. اسکوچیچ نیز یکی از مربیانی است که دیر تغییر کرده است. در روز بازی با لبنان که بازی مساوی بود و هفت بازیکن این تیم در محوطه جریمه حضور داشتند، یکی از اصول حضور بازیکنانی در زمین است که از فضای کمی استفاده می کنند. قائدی هم مثل قائدی می تواند در فضای کوچک حرکت کند و پنالتی را اجرا کند. اینها نظرات منتقدان است اما به هر حال هیچکس به اندازه سرمربی تیم ملی با این موضوع آشنا نیست. نمی دانیم کدام بازیکن از نظر روحی و جسمی آماده تمرین است. البته می توانیم انتقاد کنیم اما باید به مربی احترام بگذاریم. فکر می کنم اسکوچیچ در شرایط خوبی است.

وی در پاسخ به اینکه برخی از منتقدان معتقدند تیم ملی با مربی بزرگتر می تواند پنج دوره ناکامی در مرحله گروهی جام جهانی را پایان دهد و از گروه خود جدا شود، گفت: از این پس نمی توان گفت که آیا این سوال مطرح می شود. باید مربی عوض کنی یا نه. بیا مجوز سنگنوردی بگیریم. سپس صحبت کردن راحت تر است. باید عملکرد تیم ملی را در این چهار دیدار ببینیم. باید ببینیم چگونه خودش را نشان می دهد. اگر اسکوچیچ همه مسابقات را برد و ما به سراغ مربی دیگری برویم، آنها در سطح بین المللی و جهانی به ما چه خواهند گفت؟ این به خوبی منعکس نمی شود و ما را با کشورهای عربی مقایسه می کنند که در زمینه مربیگری ثبات ندارند!

وی گفت: قطعا صعود می کنیم اما زمان خروج از مرحله گروهی جام جهانی است و باید به مرحله دوم صعود کنیم. البته گروه ما در جام جهانی هم مهم است. در جام جهانی گذشته اما در سخت ترین گروه قرار داشتیم و اگر طارمی گل می زد، تیم اول می شدیم. این جریان های فوتبالی زیبا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید