اگر اندیشه تحول آفرین و انگیزه دگرگون کننده نباشد، تحول رخ نمی دهد


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916853

رئیس جمهور گفت: هر کدام از واژه های «شورای عالی انقلاب فرهنگی» الزاماتی دارد و طبیعتاً تحول نیز الزاماتی دارد. اولین قدم در تحول، بینش تحول آفرین است. اگر اندیشه تحول آفرین و انگیزه دگرگون کننده نباشد، تحول رخ نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در مراسم سی و هشتمین سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: قطعاً مباحث مطرح شده در حوزه علمی و فرهنگی از موضوعات مهم است.

رئیس جمهور گفت: باید به وضعیت موجود و مطلوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فاصله بین آنها نگاه کرد. نگاه باید منصفانه و انتقادی باشد. باید به اسناد بالادستی و نکاتی که امام (ره) در روزهای اول با عنوان انتظار برای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند، پرداخت.

وی افزود: برای اینکه تحول صورت بگیرد و اتفاق بیفتد باید گذشته را بررسی کرد و دید شورا در دوره های مختلف در چه زمینه هایی موفق بوده است تا بتوان از آن تقدیر و تشکر کرد و کمبودها و … را جبران کرد. . که در نهایت شورا در مسیر شورای عالی خواهد بود.» انقلاب فرهنگی برمی گردد.

رئیسی تصریح کرد: هر کدام از واژه های «شورای عالی انقلاب فرهنگی» الزاماتی دارد و طبیعتاً تحول نیز الزاماتی دارد. اولین قدم در تحول، بینش تحول آفرین است. اگر اندیشه تحول آفرین و انگیزه دگرگون کننده نباشد، تحول رخ نمی دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید با نگاه صاحب نظران، فرهیختگان و فرهنگیان بررسی شود که آیا این اقدامات با کار تحول آفرین سازگاری دارد یا خیر. بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی نیز باید ساختارهای خود را بررسی کنند و بررسی کنند که آیا به مأموریت‌های محوله خود عمل کرده‌اند یا خیر.

تکمیل

دیدگاهتان را بنویسید