اگر حاج قاسم امروز در جمع ما بود…

اگر حاج قاسم امروز در جمع ما بود…

سردار شهید سلیمانی بی شک یکی از چهره های ماندگار تاریخ ایران است، مردی که تحسین همه احزاب و مردمی که دلشان در این سرزمین بود را برانگیخت تا جایی که حتی اردشیر زاهدی از مسئولان دوره قبل رژیم و داماد شاه در وصف او گفت: به سردار سلیمانی افتخار می کنم و خواهم بود. او خون خود را برای کشورش داد، تروریست ها کسانی هستند که بر خلاف قانون می کشند و بعد می گویند به کشتنشان افتخار می کنند!

در عرصه سیاست داخلی، اگرچه برخی همواره سعی در مصادره وی به نفع خود داشتند، اما او همواره سعی می کرد از آن تلاش ها، مسائل سیاسی و انتخاباتی که با آنها موافق نبود فاصله بگیرد.

حاج قاسم همیشه به رویکرد معتدل شهرت داشت تا جایی که با اکثر شخصیت ها ارتباط خوبی داشت، مورد احترام بود، فردی مخرب نبود و طبیعتاً مورد احترام قرار می گرفت و به همین دلیل مورد علاقه همگان بود.

او در مورد عفاف و حجاب نیز دیدگاه های مترقی داشت تا جایی که در روز عفاف و حجاب توییت کرد: «من با این که بگوییم این پسر در بین بچه حزب اللهی ها زشت است، کاملا مخالفم! همان دختر کم حجاب دختر من، دختر ما و دختر شماست. نه دختر خاص من و شما، بلکه جامعه ما که بگوییم این من و بچه حزب اللهی من هستیم که نمی شود انقلاب را حفظ کرد.

این واقعاً بد سلیقه است، اگر دیدگاه شهید سلیمانی را به یک سلیقه تقلیل دهیم، اساساً مخالف دوقطبی شدن جامعه بود که امروز توسط برخی چهره های تندرو شاهد آن هستیم. او همیشه فکر می کرد که این تفرقه ها خلاف منافع ملی است و مردم را از انقلاب دور می کند، هرچند اتفاقات حداقل 4 ماه اخیر حق با او را نشان داده است!

بدون شک اگر امروز حاج قاسم زنده بود، فغان این تنگ نظری ها را مطرح می کرد، با این لجاجت ها و لجبازی ها مخالفت می کرد که هنوز هم برخی اصرار دارند انجام دهند، اما افسوس ما که فکر می کنیم فقط در حرف راه او را می رویم. ما مدعی چنین چیزی هستیم، حاج قاسمی که می گفت می خواهم سنگ مزارم مثل شهدای دیگر ساده باشد و روی آن سرباز بنویسم، حالا عده ای به جای توجه به این روش و منش فقط میلیاردها دلار خرج می کنند تا بنر او را در شهرها نصب کنند. !

دیدگاهتان را بنویسید