اگر دولت بار مالی رتبه بندی معلمان را بپذیرد، هیات امنا آن را تایید می کند

اگر دولت بار مالی رتبه بندی معلمان را بپذیرد، هیات امنا آن را تایید می کند

حسین حق وردی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی در خصوص رتبه بندی معلمان انجام داده است، گفت:

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت امنا ایراداتی به رتبه بندی فرهنگیان داشت که آن ایرادات درست بود. در مجلس و کمیسیون آموزش با حضور نمایندگان هیئت امنا این مشکلات را حل کرده ایم. یکی از این ایرادات مربوط به ایراد اصل 75 قانون اساسی بود که بار مالی رتبه بندی فرهنگیان است.

هاکوردی گفت: «دولت باید به مجلس کمک کند تا این مشکل را حل کند تا رتبه بندی اجرا شود». در واقع دولت باید بار مالی رتبه بندی را بپذیرد».

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: دولت برای اجرای این پروژه ها بار مالی زیادی از پروژه های مختلف می گیرد. «اگر دولت بار مالی رتبه بندی ها را بپذیرد این مشکل حل می شود اما با نامه نگاری به هیئت امنا می توان این مشکل را حل کرد.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر ابهامات، مجلس تلاش کرده تا ایرادات هیئت امنا نسبت به رتبه بندی را برطرف کند تا هیئت امنا آن را بپذیرد. «هیات امنا هنوز درباره اصلاحات جدید در رتبه بندی فرهنگیان اظهار نظری نکرده است.

گفتنی است این شورا پس از ارائه رتبه بندی معلمان به هیات امنا با ابراز ایرادات و ابهامات آن را به مجلس بازگرداند. نمایندگان در جلسه پنجم اسفندماه برای پاسخ به ایرادات و ابهامات هیات امنا لایحه رتبه بندی معلمان را اصلاح کردند.

معلمان پاره وقت برای رتبه معلم مربی حداقل 45 درصد، معلم مربی حداقل 55 درصد، دستیار حداقل 65 درصد (65 درصد)، دانشیار حداقل 75 درصد و معلم معلم حداقل 90 درصد خواهند بود. .

در بخشی دیگر از اصلاحیه مجلس در لایحه قانون رتبه بندی معلمان آمده است که رتبه بندی فوق العاده از 31 شهریور امسال اعمال می شود اما معلمان بازنشسته قبل از این تاریخ مشمول این قانون نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید