اگر سوار کشتی اهل بیت نشویم، نابودی قطعی است


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888587

نماز ظهر عاشورا پس از آخرین نماز امام حسین (ع) در شهر یاسوج اقامه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، همزمان با مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در شهر یاسوج نماز ظهر روز عاشورا به امامت آیت الله سیدی اقامه شد. نصیر حسینی.

این مراسم در خیابان جمهوری یاسوج برگزار شد و عزاداران با الگوبرداری از نماینده ولی فقیه در استان با اقامه نماز آخرت امام حسین (ع) به این فریضه عمل کردند.

آیت الله سید نصیر حسینی، سخنران پیش از نماز ظهر عاشورا در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عظمت واقعه عاشورا گفت: چشمانی که برای شهادت سیدالشهدا گریستند، مبارک باد. برکت بهشت، خدا بر همه عزاداران بیامرزد بله، عده ای برای حاجت دنیا گریه می کنند، اما برای شما عزاداری شما عبادت حجت خداست.

فرمود: اگر اشکهایتان جاری شد، بدانید که خداوند گناهان بزرگ و کوچک شما را بخشیده است، این قطره اشک شما درهای بهشت ​​می شود و در آخرت به صاحب اشک هدیه بهشتی داده می شود، فقط خدا می داند. بهای این اشک ها این عزاداری را شیعه جن نیز انجام می دهد و ملائکه نیز گریه می کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده ای اهریمنی و جاهل می گویند سیصد و پنجاه سال پیش یک انسان کشته شد، امروز گریه می کنید، اینها جاهل هستند وقتی حضرت آدم به حضرت سلف نگاه کرد. محمد با شنیدن نام امام حسین(ع) غمگین شد، از خدا پرسید که چرا اینقدر غمگینم، حضرت آدم وقتی ماجرا را شنید مثل مادری که فرزندش را از دست داده گریست.

امام جمعه شهر یاسوج با تاکید بر اینکه فرشتگان الهی و ائمه اطهار امروز در کنار قبر اباعبدالله ایستاده اند و اشک می ریزند، افزود: عده ای قصد دارند فرزندان ما را از سفره اباعبدالله بلند کنند. هر که از این سفره شود هلاک خواهد شد.»

وی گفت: در این موج ها و طوفان ها اگر سوار کشتی اهل بیت نشویم، نابودی قطعی است، عده ای با الفاظ مختلف سعی می کنند فرزندان ما را از این کشتی پیاده کنند، پس مراقب باشید.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: وقتی به حضرت فاطمه (س) گفتند فرزندت حسین در کربلا گرفتار چنین بلایی می شود، حضرت زهرا فرمودند: من چنین فرزندی نمی خواهم. «حسین با این شهادت به جایگاهی می رسد که هیچ کس نمی تواند به آن برسد.

وی تصریح کرد: چرا خداوند به اباعبدالله این همه عظمت داد؟ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر که حسینم را در کربلا زیارت کند، خداوند ثواب 90 حج را به او می دهد. ثواب حج پیامبر بسیار زیاد است.

آیت الله حسینی افزود: حسین گفت برای بقای ارزش های دینی قیام می کنم، این قیام اباعبدالله برای اسلام و بقای اسلام بود، پس خداوند اجر داد و راه را نشان داد.

وی با بیان اینکه امروز هر تفکری که خلاف اسلام باشد، مخالف عاشورا و سیدالشهدا است، عزاداران اباعبدالله نیز مخالف آنها هستند و اجازه نمی دهیم فحشا و بدحجابی حاکم شود، گفت: برخی در واقع به ابتذال، فساد و فساد دامن می زنند. فحشا و پوشش نامناسب یعنی دوری از اباعبدالله.


3934ed6d 3131 4ea8 8b56 a9b7e612c95a خبر خاکستری


4f06024d 91f1 4a43 b6f5 b3e3adbfeb37 خبر خاکستری


47bca63d 442f 4c98 ad0d 96fb96b6263d خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید