اگر شخصی اظهارات نادرست یا ادعای غیرمستندی را ارسال کرد، در اسرع وقت با او تماس بگیرید

اگر شخصی اظهارات نادرست یا ادعای غیرمستندی را ارسال کرد، در اسرع وقت با او تماس بگیرید

محسنی آژه ای گفت: فردی که دروغ می گوید یا ادعای غیرمستند می کند تماس بگیرید و از او بپرسید دلیل و منطق و دلیلش چیست؟ اگر متهم دلیل و مدرک داشت و سوء نیت او ثابت نشد، هیچ چیز، اما اگر سوء نیت او ثابت شد و گفت که من غیر از این فکر کردم و سعی کردم جبران کنم، نوع برخورد باید متفاوت باشد، اما شخص که دروغ گفته، قصدش هم معلوم است، از رفتار و گفتارش معلوم می شود که در ادامه کار و تلاش برای رسیدن به اهداف دشمن، کیفرخواست تنظیم و بلافاصله پرونده را به دادگاه ارجاع می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی امروز دوشنبه (16 آذر) در جلسه شورای عالی قضایی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن بنیانگذار این نهاد مقدس اظهار داشت: بسیج لشکر وفادار خداست و شجره نامه ای است که هر شاخه آن با قرآن و معارف دینی پیوند خورده و در جای جای میهن اسلامیمان می درخشد. بسیج نه تنها در عرصه نظامی، بلکه در عرصه خدمت، فرهنگ و سیاست نیز درخشید و از دل مکتب بسیج شخصیتی چون حاج قاسم سلیمانی متبلور شد که خود به عنوان مکتبی در مسائل مختلف از جمله سیاست. اخلاق، نظامی گری، شجاعت و تدبیر او بسیار درخشان و عالی است، به طوری که حتی دشمنان او را ستوده اند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس قوه قضائیه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، از خدمات و تلاش‌های پرستاران و کادر درمانی در ایام کرونا برای حفظ سلامت مردم صمیمانه قدردانی کرد. جامعه و ابراز امیدواری کرد که اقدام دولت برای رفع مشکلات پرستاران و پرستاران با قوت ادامه یابد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تحلیل و تشریح چرایی قیام های اخیر پرداخت و مراحل دسیسه ها و شرارت های دشمنان علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته را تشریح کرد و گفت: پس از پیشرفت علم و دانش در ایران اسلامی و دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی علمی در حوزه‌هایی مانند دانش هسته‌ای، دشمنان تلاش کردند مانع از پیشرفت و توسعه دانش هسته‌ای کشورمان شوند، اما در این مرحله ناکام ماندند، بنابراین تلاش کردند برجام ۲ را تعریف کنند. منطق جمهوری اسلامی در منطقه که در درگیری با آن به نفع مستکبران است که آنها را کنار بزند، اما در این مرحله هم دشمنان شکست خوردند و منطق مقاومت پیروز شد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: دشمنان پس از دو مرحله شکست، برجام 3 را برای جلوگیری از تولید نیروی بازدارنده و دفاعی در ایران اسلامی تعریف کردند، اما در این مرحله نیز شکست خوردند. لذا در اتاق فکرهای خود راهبردی را برای ایجاد ناآرامی و تهدید امنیت مردم ایران تدوین کردند و بر این عقیده بودند که ملت ایران به دلیل تحریم های ظالمانه این دشمنان، تمایل به پیوستن به قیام ها را دارد. در جریان این توطئه، دشمنان به شعارهای فریبکارانه متوسل شده بودند و در شرایطی که بیشترین تضییع حقوق زنان و خانواده را در کشور خود دارند، مدعی حمایت از مردم و زنان ایران شدند و به همین دلیل ادبیات و شعارهای فریبکارانه، شاید افرادی در داخل که از پشت صحنه نقشه دشمنان آگاه نبودند، فریب خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی افزود: اما دشمنان خیلی زود و در این مرحله ماهیت خود را آشکار کردند. در نتیجه، بسیاری از افراد جامعه که احتمالاً معترض بودند، خط خود را از دشمن و عوامل او جدا کردند. بنابراین دشمن به خشونت و وحشت و هتک حرمت مقدسات روی آورد. دشمن در این توطئه شکست خورده است، البته باید مراقب بود زیرا این دشمن شکست خورده، عصبانی و سرسخت می تواند زخم ایجاد کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به هوشیاری، تدبیر و خودکنترلی نیروها و نهادهای حافظ امنیت مردم در دستگاه های مختلف پلیسی، امنیتی و اطلاعاتی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان در اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر دشمنان از توطئه ها و حربه هایی مانند کشتار و شکنجه مردم استفاده کردند و نیروهای امنیتی مردمی در دستور کار قرار گرفتند تا کوره شورش ها و آشوب ها را داغ کنند. در مقابله با این توطئه‌های دشمن، نیروها و نهادهای حافظ امنیت مردم، تدبیر، درایت و اخلاق را به کار گرفتند و با رعایت ارزش‌های مقدس در جمهوری اسلامی ایران، سعی در پیشگیری از این مشکلات داشتند. در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که نیروی انتظامی و بسیجیان خویشتن داری کردند و حتی جان خود را فدا کردند تا امنیت مردم به اشکال مختلف خدشه دار نشود.

قاضی در ادامه جلسه امروز از زحمات شبانه روزی قضات و ضابطان دادگستری که به پرونده عوامل اغتشاشات اخیر رسیدگی می کنند قدردانی کرد و به کار فشرده دادگاه برای رسیدگی به پرونده عناصر اشاره کرد. از اغتشاشات بلافاصله پس از شناسایی و دستگیری و در این خصوص گفت: در حوادث اخیر شاهد بودیم که قضات و ضابطان ذیصلاح قضایی ما در مراجع مختلف قضایی به محض شناسایی و دستگیری عوامل اغتشاشات – به ویژه عناصر اصلی که در آزار و شکنجه مردم نقش داشتند و نیروهای حافظ امنیت مردم – با بیشترین سرعت و دقت در پرونده هایی که رسیدگی و تکمیل می کنند.

رئیس قوه قضائیه همچنین خاطرنشان کرد: جدای از سرعت و قاطعیت، رویه مراجع قضایی در پرونده های معاندین با رعایت عدالت و انصاف و قانون همراه است، زیرا ما در دستگاه قضایی معتقدیم که هیچ مرحله رسیدگی قضایی باید از عدالت خارج شود و قانون شکنی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در ادامه به مراحل رسیدگی به پرونده برخی عوامل قتل و جنایت در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: مراحل مختلف رسیدگی به پرونده عوامل دخیل در یک پرونده قتل منتهی به شهادت انفرادی در تهران، از مرحله دستگیری تا صدور کیفرخواست، محاکمه و ارسال پرونده به دیوان عالی کشور در کمترین زمان قانونی ممکن. در این راستا برخی از تصمیمات در دیوان عالی کشور تایید شده و برخی دیگر در دست بررسی است.

رئیس دادگستری افزود: عوامل جنایت ارتکابی 5 آبان ماه در مشهد در کمتر از 48 ساعت دستگیر و بلافاصله با تلاش شبانه روزی و مستمر مراجع قضایی ذیربط در مشهد به پرونده آنها رسیدگی شد. و تعطیل است و برای فردا (سه شنبه) زمان دادگاه تعیین شده است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شناسایی و دستگیری تمامی عوامل جنایت ارتکابی در استان البرز که منجر به شهادت «روحلا عجمیان» شد، گفت: به محض دستگیری تمامی افراد دخیل در این پرونده اقدام خواهیم کرد. پرونده عوامل شهادت شهید اعظم عجمیان که طی چند روز اخیر تکمیل و به دادگاه ارسال شده، مختومه و جلسه رسیدگی به طور قطعی در هفته جاری برگزار می شود.

قاضی همچنین به جمع بندی پرونده عوامل جنایت ارتکابی در اصفهان که منجر به شهادت یک نفر شد، اشاره کرد و گفت: 10 نفر از عوامل جنایت ارتکابی در اصفهان که منجر به شهادت یک نفر شد، بودند. همچنین دستگیر شدند که از این تعداد 3 نفر متواری و 7 نفر متعاقبا در چند روز گذشته دستگیر شدند و تا پایان هفته جاری یا اوایل هفته آینده پرونده این افراد مختومه و تفهیم اتهام خواهند شد.

رئیس قوه قضائیه همچنین تصریح کرد: در برخی پرونده ها افرادی مانند جنایت ارتکابی در عتبات عالیات استان فارس دستگیر شده اند، اما از آنجایی که این افراد با کشورهای خارجی مرتبط هستند، بدیهی است که دستگاه اطلاعاتی در تلاش است تا مطالعات جامع خود را در خصوص ابعاد مختلف موضوع تکمیل نماید.

رئیس کل دادگستری افزود: برخی از افراد در ارتباط با جنایت ارتکابی در استان خوزستان دستگیر شده اند، اما دستگیری های این پرونده هنوز تکمیل نشده است و باید تعدادی دیگر نیز دستگیر شوند. قدرت خود را برای تکمیل این کار و به پایان رساندن آن.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی در ادامه با بیان اینکه امروز برای هیچ انسان صادق و ایران دوستی در خصوص توطئه دشمنان و برنامه ریزی آنها برای حمله به کشور جای ابهامی وجود ندارد، به تاکتیک های دشمنان اشاره کرد. به دروغگویی و شایعه پراکنی گفت: به مقامات قضایی ذیربط در سراسر کشور از جمله دادستان تهران دستور داده ام که در اسرع وقت وی را احضار کرده و مستندات ادعای خود را از او بخواهند در صورت انتشار مطلبی. اظهارات نادرست یا ادعای غیرمستند اگر شخص مورد نظر بدون مدرک این دروغ را منتشر می کرد و سوء نیت او نیز تایید می شد، اما مجازات خود را بیان می کرد و اعلام می کرد که برای جبران آن تلاش می کند، طبیعتا نرخ چشمی مربوطه برقرار می شود. اما اگر مروج دروغ سندی مبنی بر احراز سوء نیت او ارائه نکرده باشد و اظهار مجازات و جبران اشتباه در رفتار او نشده باشد، معلوم است که مطابق مقاصد عمل می کند. از دشمن، بنابراین، به سرعت برای او کیفرخواست صادر می شود، پرونده او به دادگاه ارسال می شود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به پیروزی و عملکرد غیورانه ملی پوشان فوتبال کشورمان در جام جهانی و شادی و نشاطی که در سراسر ایران اسلامی اوج گرفت و تجلی و تبلور روحیه جمعی و اتحاد و همبستگی ملی به واسطه این پیروزی بود. ضمن قدردانی از ملی پوشان فوتبال جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای آنها در مسابقه فردا شب، تصریح کرد: بازی فوتبال به دلیل ویژگی های هیجان بالا و وجود هواداران و تماشاگران فراوان به ویژه از سوی ایران، بیش از یک مسابقه ورزشی است. جمعیت جوان پس باید برای ترویج هر چه بیشتر ورزش تلاش کرد.فوتبال از ظرفیت این بازی در ابعاد مختلف آموزشی،فرهنگی و… حداکثر استفاده را به نفع مردم کرد. .

رئیس قوه قضائیه همچنین خاطرنشان کرد: جمعه گذشته پس از پیروزی و نمایش آتشین تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی، همه مردم ایران اسلامی از گروه ها و اقشار و طیف های مختلف راضی و خوشحال بودند اما در از سوی دیگر، عناصر دشمن و رسانه های مستقر در انگلیس مستقر در عربستان سعودی عصبانی شدند و سخنان ضعیف و تحقیرآمیز گفتند.

دیدگاهتان را بنویسید