اگر گواردیولا را بیاوریم کار خاصی نمی تواند بکند! / من از باخت نمی ترسم


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877449

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: اردوی دیگری نداریم و در این شرایط حتی اگر گواردیولا را هم بیاوریم کار خاصی نمی تواند انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ سردار آزمون یکی از امیدهای ایران برای جام جهانی است. مهاجم قدبلند بافتنی که پس از چند فصل حضور در روسیه از خود بیخود شد و به آلمان رفت تا رویای بازی در تیم بزرگ هاشور را محقق کند. آزمون اکنون در بوندسلیگا است و می توان گفت مهم ترین بازیکن ایرانی خارج از کشور است که پیراهن یک باشگاه بزرگ در لیگ های بزرگ را بر تن کرده است. قطر یکی از امیدهای اصلی ایران برای جام جهانی 2022 است. از تیم ملی و جام جهانی گرفته تا اسکوچیچ و ورزش سوارکاری.


* هیچ وقت فدراسیون فوتبال را اینقدر آشفته ندیده بودیم. نگران وضعیت نیستی؟

شرایط خیلی خوب نیست، اما نباید زیاد تشویقش کنیم. این تیم ملی تیم ملی ایران و متعلق به مردم است. به عنوان بازیکنی که 9 سال در تیم ملی حضور دارم از مردم می خواهم که از من حمایت کنند. ضمن اینکه خیلی امیدوارم هرکسی که رئیس فدراسیون می شود شرایط را بهتر کند. از طرفی پول بلوکه شده زیادی داریم که حدود 19 میلیون دلار است اما به فدراسیون فوتبال نمی رسد. فکر می کنم از زمانی که آقای کیروش مربی بوده این پول مانده و به فوتبال ایران نرسیده است. من از وزیر ورزش و هر مسئول دیگری که می تواند این پول را به فدراسیون فوتبال کمک کند می خواهم این کار را انجام دهد. تزریق این سرمایه ها می تواند به برگزاری اردوها و بازی های آموزشی بهتر کمک کند. ما بزرگان تیم ملی و خبرنگاران و پیشکسوتان باید از تیم ملی حمایت کنیم. چون یک روز دیگر از فیفا در پیش داریم و پس از آن وارد جام جهانی می شویم و باید بازی های بسیار سختی را مقابل آمریکا، انگلیس و ولز انجام دهیم. امیدواریم به نتیجه برسیم. ما بازیکنان مستعدی در تیم ملی داریم و به بازیکنانی که در فوتبال ایران بازی می کنند بسیار امیدوارم و اعتقاد دارم. آنها می توانند یک لحظه نتیجه را تغییر دهند، به تیم ملی کمک کنند و مردم را خوشحال کنند.


* نظرت در مورد ولز که به تازگی به جام جهانی راه یافته و رقیب تیم ملی است چیست؟

هر کشوری که جواز حضور در جام جهانی را کسب کند قطعاً شایسته آن است. ولز هم در لیگ های معتبر بازیکنان زیادی دارد و مقابل این تیم و آمریکا و انگلیس کار آسانی نخواهیم داشت. اگر مسابقات تدارکاتی به درستی برگزار شود می توان به نتیجه مقابل این تیم ها امیدوار بود. فوتبال فراز و نشیب های خودش را دارد. من از باخت نمی ترسم. من شکستگی های بد زیادی داشتم که ممکن است اصلاً دیده نشوند. باخت و برد بخشی از فوتبال است. من هنوز امیدوارم. من به بازیکنانی که در کنار من و روی نیمکت بازی می کنند اعتماد کامل دارم. من به کادر فنی تیم اعتماد دارم. هر چه که باشد، با انگیزه 100 درصد و برای رسیدن به نتیجه بازی خواهم کرد.


* در مورد جام جهانی با توجه به شرایط فعلی ایران، خیلی ها نگران و ناامید هستند. به عنوان یک پیشکسوت تیم ملی پیش بینی شما از جام جهانی چیست؟

ما که تمام تلاش خود را می کنیم و شک نداریم که حتی یک درصد هم کم کاری از ما نخواهید دید. از وزیر ورزش و فدراسیون می خواهیم که از تیم ما حمایت کامل کنند. چون اردوی دیگری نداریم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم در اردوی بعدی مسابقات بسیار خوبی را برگزار کنیم تا بتوانیم با انگیزه زیاد و با اعتماد به نفس کامل مقابل تیم های بزرگ بازی کنیم. الان مقابل بحرین و لبنان بازی نمی کنیم. ما مقابل تیم های بزرگ دنیا فوتبال بازی خواهیم کرد. اگر خودمان بودیم و حمایت کافی از تیم ملی می شد یا 50 درصد حمایت قبلی بود، می توانستم خیلی بلندتر صحبت کنم، اما الان سخت است. من نمی توانم به مردم دروغ بگویم. در جلسه ای که با وزیر ورزش آقای سجادی داشتیم به صراحت به ایشان گفتم نمی توانم دروغ بگویم. الان سخت است و با این عملکرد اصلا منطقی نیست که این تیم ملی بخواهد در مسابقات بزرگ گلزنی کند.


* فشار روی اسکوچیچ هم تشدید شده و منتقدان معتقدند باید سرمربی تیم ملی عوض شود تا در جام جهانی فرد باتجربه تری روی نیمکت تیم ملی بنشیند…

چرا باید تغییر کنیم؟! من نمی فهمم. به همین دلیل است که می گویم باید از ما حمایت شود. اکنون زمان آن نیست. ما کمپ دیگری نداریم. حتی اگر گواردیولا را بیاوریم، به نظر شما او می تواند کار خاصی انجام دهد؟! فدراسیون باید از بازیکنان حمایت کند و بازی های دوستانه خیلی خوبی انجام دهد نه مربی. این هزارمین بار است! در هیچ جای دنیا سرمربی برای عقد قرارداد نمی رود. او نمی رود که با کشورهای دیگر صحبت کند و بپرسد. این وظیفه فدراسیون است. این بار هزارمین من چه فوتبالیست باشی چه نباشی. من بهتر از شما می دانم. من تجربه بین المللی خیلی بیشتری نسبت به شما دارم و می دانم چطور است.پس لطفا فقط حمایت کنید. الان زمان جدایی از سرمربی نیست. الان کنار گذاشتن سرمربی خیلی خیلی بد است و کار ما را خیلی سخت می کند. اینکه او موفق به شکستن رکورد شد به این معنی است که او قطعا می تواند. از اولی که حمایت کردی نتیجه گرفتیم ولی هر وقت تیم ملی را زدی به سرمربی تیم زدی تیم نتیجه نگرفت. مدتی با ملت ایران باشید. مدتی در کنار بازیکنان تیم ملی باشید. واقعا از گفتن این همه حرف تکراری خسته شدم. من آدمی نیستم که هزار بار تکرار کنم. من به عنوان یک بازیکن تیم ملی فقط حمایت شما را می خواهم. نه برکناری فرمانده آزمون؛ نه برکناری مهدی طارمی؛ نه اسکوچیچ


آیا وضعیت آلمان خوب است؟

بوندسلیگا با لیگ روسیه متفاوت است. وقتی وارد آلمان شدم دیدم همه چیز خیلی حرفه ای است. از لحاظ نظم و انضباط که واقعا عالی بود. نکته دیگر این است که من با مصدومیت قرارداد بستم و باشگاه لورکوزن این را می داند. دو ماه در فوتبال غایب بودم و همین موضوع حضور در تیم را کمی برایم سخت کرد. به نظر من بوندسلیگا جذاب ترین لیگ دنیاست که بازی های مهمی در آن برگزار می شود.


* من می خواهم از شما در مورد یک کار بزرگ غیر فوتبالی که انجام داده اید بپرسم. از زمان تشکیل تیم والیبال سریک گنبد و انگیزه شما از این کار چه بود؟

خوشحالم که این سوال را از من پرسید. من به عنوان یک ورزشکار وقتی می بینم زنان کشورم استعداد دارند و می توانند پیشرفت کنند ناراحت می شوم. من همیشه این را گفته و انتقاد کرده ام. خانواده و اقوام من همه والیبالیست بودند. به خصوص پدرم که در گذشته یکی از بازیکنان بزرگ تیم ملی بود. فقط من در خانواده ام فوتبالیست شدم و حتما خواست خدا این بوده است. من این کار را برای حمایت از زنان انجام دادم. چون می دانم چه استعداد و پتانسیلی در ورزش دارند. در آینده تیم های 100% بسکتبال و دو و میدانی تشکیل خواهیم داد. در عین حال، زنان ما ممکن است استعداد بیشتری نسبت به مردان داشته باشند. پس نباید خودتان را دست کم بگیرید و تا آخرین لحظه برای موفقیت بجنگید.


* علاقه عجیبی به اسب و سوارکاری دارید و برای بسیاری از فوتبالدوستان این علاقه یک فوتبالیست حرفه ای به ورزش دیگری جالب است. می خواهیم بدانیم اگر سردار آزمون فوتبال نبود چه ورزشی می کرد. سوارکاری، والیبال یا رشته های دیگر؟

تمام خانواده من می دانند که اسب برای من مقدس است. من 50 اسب دارم که در دوره های مختلف شرکت می کنند. همه شما مطمئن هستید که اسب حیوان نجیبی است. وقتی پیشانی اسب را می بوسید، بهترین حس دنیا را به شما دست می دهد و می فهمید که با چه فرشته هایی روبرو هستید. من حیوانات را خیلی دوست دارم و همیشه از خودم حمایت کرده ام. گاهی اوقات از من انتقاد می‌شود، اما دلیل نمی‌شود که من حیوانات را دوست نداشته باشم. سوال خوبی پرسیدی الان که فکر می کنم حتما بین فوتبال و سوارکاری یکی را انتخاب می کنم. شاید سوارکار خوبی نبودم، اما سعی می کردم یک مدل داشته باشم. همچنین قصد دارم بعد از فوتبال رئیس فدراسیون سوارکاری شوم. البته اگر عده ای اجازه دهند. من از 27 سالگی همه چیز را در مورد اسب می دانستم. دوست دارم هرکسی در هر رشته ای که تخصصی است و بتواند در خدمت ورزش ایران باشد سرآمد باشند. خواه اهل اسب سواری، فوتبال، کشتی یا هر ورزش دیگری باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید