ایالات متحده از مذاکرات الحاق فنلاند حمایت می کند


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836842

کاخ سفید اعلام کرد که از مذاکرات با فنلاند و سوئد درباره عضویت در ناتو استقبال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز؛ کاخ سفید روز جمعه از مذاکرات با فنلاند و سوئد در مورد اتحاد احتمالی با ناتو استقبال کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما آشکارا از سیاست درهای باز ناتو و حق هر کشور برای تصمیم گیری در مورد سیاست خارجی و ترتیبات امنیتی آینده خود حمایت می کنیم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما مطمئن هستیم که می توانیم با فنلاند و سوئد برای رفع نگرانی های آنها همکاری کنیم، اگرچه مذاکرات ادامه خواهد داشت.

پیش از این، آن لیندن، وزیر امور خارجه سوئد، گفت که استکهلم تضمین هایی از ایالات متحده دریافت کرده است که در دوره ای که عضویت این کشور در ناتو توسط اعضای ائتلاف نظامی بررسی می شود، حمایت خواهد شد.

او پس از دیدار با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن در واشنگتن به تلویزیون سوئد در واشنگتن گفت: «بدیهی است که قصد ندارم وارد جزئیات شوم، اما کاملاً متقاعد شده‌ام که اکنون از حمایت ایالات متحده در این زمینه برخورداریم».

سوئد و فنلاند به بهانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین به ابتکار دولت های غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا درخواست پیوستن به ناتو را داده اند و اکنون با حمایت پنهانی واشنگتن در حال چرخش بزرگی هستند.

گسترش بیشتر ناتو به اروپای شرقی یک موضوع اصلی در مناقشه مسکو و واشنگتن و عامل اصلی آغاز درگیری در اوکراین بوده است. با این حال، ایالات متحده نه تنها به دنبال خاموش کردن آتش درگیری است، بلکه با تشویق و حمایت از کشورهای همسایه روسیه، آن را تشویق می کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید