ایالات متحده به دنبال جایگزینی برای زلنسکی است


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813319

نیویورک تایمز می نویسد که آمریکا و متحدانش به دنبال معاون رئیس جمهور اوکراین در صورت کشته شدن یا دستگیر شدن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی غربی نوشت که واشنگتن و متحدانش به دنبال جایگزینی برای ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین در صورت کشته شدن یا دستگیری وی هستند.

به گفته مقامات چندین دولت غربی، ایالات متحده و متحدانش در حال بحث در مورد چگونگی تضمین جانشینی در اوکراین در صورت دستگیری یا کشتن ولادیمیر زلنسکی توسط نیروهای روسیه هستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، نگرانی ها در وهله اول تضمین وجود یک کشور مستقل در اوکراین است، حتی اگر روسیه راهی برای تعیین یک کشور غیرقانونی در کیف پیدا کند. مقامات غربی می گویند که به رسمیت شناختن یک رهبر مستقل به تضعیف مشروعیت هر رهبر مورد حمایت روسیه کمک می کند. آنها همچنان استدلال می کردند که حضور و سخنرانی های انگیزشی زلینسکی عاملی کلیدی در حفظ روحیه ارتش و مردم اوکراین بوده و هستند.

بر اساس این گزارش، تمرکز بر ارث تا حدی به این دلیل است که قانون اساسی اوکراین در این مورد نامشخص است و زلینسکی گفته است که نمی‌خواهد کشور را ترک کند. بر اساس این گزارش، وی با کنایه خطاب به مقامات غربی گفت: من به مهمات نیاز دارم نه حمل و نقل.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، علیرغم گزارش ها، مقامات آمریکایی پیشنهاد سرنگونی رئیس جمهور اوکراین یا توصیه وی به خروج را رد کردند و دولت های غربی عزم وی را برای ماندن و مبارزه تمجید کردند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا دولت تحت رهبری روسیه را به رسمیت نمی شناسند و می گویند که تضعیف دولت تحت کنترل مسکو در کیف در صورت وجود رهبر (مقامات غربی) برای ایالات متحده و متحدانش آسان تر خواهد بود. ) از نظر قانونی به عنوان مستقل شناخته شده است و نه به عنوان سیاستمداران رقیب برای این نقش.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید