ایالات متحده خواستار ایجاد خطوط اضطراری با چین شده است


ساعت: 06:25
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855805

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه با یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست چین برای مدیریت رقابت بین دو کشور ملاقات کرد و بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی دائمی و فوری تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه با یانگ جیچی، یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و مدیر کمیسیون روابط خارجی برای مدیریت رقابت دو کشور دیدار کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: سالیوان بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی دائمی و فوری برای مدیریت رقابت بین دو کشور تاکید کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که دو کشور همچنین گفت‌وگوی سازنده‌ای درباره تعدادی از مسائل امنیتی منطقه‌ای و جهانی داشتند که چهار ساعت و نیم به طول انجامید.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، مذاکرات بین مقامات ارشد آمریکایی و چینی بیشتر بر کاهش خطر و مدیریت روابط به شیوه ای سالم و مسئولانه متمرکز بود و دو طرف در مورد طیف گسترده ای از موضوعات از جمله حمله روسیه به اوکراین، تایوان و کره گفتگو کردند. شمال روی میز گذاشت.

سالیوان همچنین نسبت به تصمیم چین برای وتوی قطعنامه محکومیت پرتاب موشک بالستیک اخیر کره شمالی به همراه روسیه ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان کرد که واشنگتن و پکن باید بتوانند با یکدیگر در مورد کره شمالی همکاری کنند.

سالیوان در پاسخ به سوالی درباره دیدار احتمالی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، گفت که انتظار دارد در ماه‌های آینده شاهد دیدارهای بیشتری باشد، اما هیچ‌یک را تایید نکرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در حاشیه اجلاس شانگری لا در سنگاپور با همتای چینی خود دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید