ایالات متحده: رایزنی ها در مورد مذاکرات در وین به پایان می رسد

ایالات متحده: رایزنی ها در مورد مذاکرات در وین به پایان می رسد

روز جدید جالینا پورتر، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به درخواست برای تعلیق مذاکرات بین ایران و سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل در وین برای چند روز برای تمدید توافق، گفت که رایزنی ها در حال تکمیل شدن است.

یک مقام وزارت امور خارجه گفت که مذاکرات در وین در حال تکمیل شدن است.

جالینا پورتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به درخواست برای تعلیق مذاکرات بین ایران و سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل در وین برای چند روز برای تمدید توافق، گفت که رایزنی ها در حال تکمیل شدن است.

به گزارش وب سایت وزارت امور خارجه، وی گفت: همانطور که می دانید، راب مالی، فرستاده ویژه دولت در امور ایران نیز در حال بازگشت به واشنگتن است. همه کشورها برای انجام رایزنی های لازم در این مرحله به پایتخت های خود بازگشته اند. در حال حاضر نمی توانم اطلاعات بیشتری به شما بدهم.

پیش از این، انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین، در توییتی اعلام کرد که هیئت های شرکت کننده در مذاکرات وین برای مشورت با پایتخت های خود بازگشته اند.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین، روز جمعه در توییتی نوشت که هشتمین دور مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل متحد در وین که از 27 دسامبر آغاز شد و طولانی ترین بود، در رکود به سر می برد. شرکت کنندگان برای بازگشت و مشورت در هفته آینده برای دستورالعمل ها به پایتخت خود سفر خواهند کرد. اکنون به تصمیمات سیاسی نیاز است. همه شرکت کنندگان سفری امن دارند.

بر اساس توافق صورت گرفته بین هیئت های مذاکره کننده در وین، دور هشتم مذاکرات حدود یک هفته به طول خواهد انجامید.

دیدار دوجانبه بعدازظهر روز جمعه میان علی باقری، رئیس تیم مذاکره کننده ایران و انریکه مورا، هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید