ایالات متحده می گوید قایق های ایرانی به کشتی های آمریکایی نزدیک می شوند


ساعت: 02:15
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877418

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی نوشت قایق های موتوری ایرانی روز دوشنبه به دو کشتی آمریکایی نزدیک شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واشنگتن پست دوشنبه شب به نقل از یک مقام آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که سه قایق موتوری سپاه پاسداران ایران روز دوشنبه «با سرعتی سرسام‌آور» به کشتی‌های آمریکایی نزدیک شدند.


یک مقام نظامی ایالات متحده که نامش فاش نشده است گفت: قایق گشتی سیکلون کلاس USS Sirocco و کشتی حمل و نقل سریع USS Chakta County در حال عبور از آب های عادی هستند. اتباع بین المللی در خلیج فارس بودند که مستقیماً توسط قایق های موتوری ایرانی به آنها نزدیک شد.

این گزارش ادعا می کند که قایق های ایرانی تنها زمانی مسیر خود را تغییر دادند که سیروکو یک پیام هشدار دهنده قوی صادر کرد. قایق های ایرانی نیز به 50 یاردی شهرستان چاکتا نزدیک شدند، جایی که سریکو مجبور شد چراغ هشدار را روشن کند.

سرهنگ جوزف بوچینو، سخنگوی مرکز فرماندهی سنتکام، گفت: اقدامات نیروی دریایی ایران با استانداردهای بین المللی رفتار حرفه ای یا ایمنی دریانوردی مغایرت دارد و این اقدامات خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش می دهد.

او بدون اشاره به دخالت و حضور آمریکا کیلومترها دورتر در غرب آسیا، گفت که نیروهای سنتکام به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هر نقطه در حوزه مسئولیت خود تحت قوانین بین المللی برای ارتقای ثبات منطقه ادامه خواهند داد.

در این گزارش آمده است که رویارویی دیدنی روز دوشنبه که حدود یک ساعت به طول انجامید، با خروج قایق های ایرانی از منطقه به پایان رسید.

واشنگتن پست ادامه داد: این آخرین رویارویی کشتی های آمریکایی و ایرانی در خلیج فارس بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید