ایجاد «ارتباط الکترونیکی» کلانتری 1200 با دادسراها


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914419

فرمانده انتظامی کشور اعلام کرد: امسال «ارتباط الکترونیکی» ۱۲۰۰ کلانتری با دادسراهای حوزه های مربوطه برای تبادل الکترونیکی پرونده ها برقرار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در دومین جشنواره افسران منتخب نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی پلیس و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: بحمدالله با تلاش و همت همکاران در بحث اطلاعاتی اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است در حالی که موضوع اطلاعات در کلانتری های یک کلانتری از اهمیت دوگانه ای برخوردار است و باید توجه ویژه ای به هوشمندسازی پلیس در کلانتری ها برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به مردم شود. .

وی با تاکید بر اینکه البته اقدامات قابل توجهی در کلانتری و کلانتری ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: برقراری «ارتباط الکترونیکی» ۱۲۰۰ کلانتری با دادسراهای حوزه های مربوطه برای تبادل الکترونیکی پرونده ها در سال جاری، تضمین می کند. امکان ارائه برخی خدمات و دعاوی مردم از طریق کلانتری مجازی امکان بررسی سوابق پلیس، ثبت سرقت خودرو، نشان دادن محل نزدیکترین کلانتری به حادثه و دریافت کنندگان خدمت وجود دارد. در پلتفرم سامانه موبایل «پلیس من».

راه اندازی «گشت هوشمند» با توزیع 1750 دستگاه هوشمند دستی

سردار اشتری همچنین ادامه داد: راه اندازی «گشت هوشمند» با توزیع 1750 دستگاه هوشمند دستی در یگان های گشت کلانتری های هدف در استان ها و قابلیت دسترسی به استعلام خودرو، دسترسی به استعلام مردم، اجرای گشت سیار پلیس راهور. سامانه 110 ماموریت، ادامه فعالیت «سامانه نظارت و نظارت هوشمند پلیس پیشگیری» با رعایت حقوق شهروندان به منظور نظارت مستقیم بر وضعیت اجرای ارائه خدمات پلیسی و قضایی به مشتریان کلانتری و پلیس ادارات، اعزام بیشترین -نزدیکترین واحد گشت پلیس به محل وقوع جرم و جستجوی کمک و افزایش رضایتمندی جویندگان از بین بیش از 9000 دوربین بدنه و…

وی به تداوم اجرای برنامه های قبلی در سال 1401 در حوزه کلانتری ها و کلانتری ها اشاره کرد و اظهار داشت: تمرکز بر اقدامات حمایتی برای بهبود وضعیت 420 کلانتری و کلانتری به عنوان هدف تعیین شده در سطح کشور از طریق در مطابق با اجرای «طرح پلیس و شهدای نیروی انتظامی» استفاده حداکثری از ظرفیت های درون سازمانی از جمله برنامه هایی است که به آن توجه ویژه ای شده است.

ارجاع 371000 پرونده به واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی ادارات پلیس

سردار اشتری همچنین به ارجاع بیش از 371 هزار پرونده به واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها اشاره کرد و گفت: بیش از 70 درصد پرونده های ارجاع شده به کلانتری ها و کلانتری ها به صلح و سازش رسیده است که حائز اهمیت است. .

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیس بر استفاده از ظرفیت متولیان محلی و تامین امنیت مردم محور تاکید دارد و در این راستا در تامین امنیت مردم عزیز و متولیان انتظامی را یاری رسانده و توجه ویژه ای به ادارات پلیس شده است. در این نگرش

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور همچنین به امنیت محله اشاره کرد و گفت: استفاده از 737 نهاد امنیتی و مراقبتی با بیش از 100 هزار نیروی انتظامی (نگهبانان نهادهای نظم و قانون) در بیش از 12 هزار نقطه در سراسر کشور. ، گشت زنی رضوی، تامین امنیت در سطح محله، بهره گیری از ظرفیت پلیس افتخاری و … از جمله مواردی است که در زمینه امنیت محله انجام شده است.

کلانتری ها از عناصر مهم نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان هستند

سردار اشتری گفت: کلانتری ها یکی از ارکان مهم نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان به شمار می روند، از این رو بیشتر کشفیات سرقت، دستگیری سارقان و قاچاقچیان، کشف مواد مخدر و مبارزه با انواع قاچاق توسط نیروی انتظامی انجام می شود. . کلانتری ها مأمن و پناهگاه مردم هستند، از این رو امسال مردم بیش از هفت میلیون با مرکز فوریت های پلیسی برای دریافت خدمات پلیسی تماس گرفتند که نشان از اهمیت و قداست کار نیروهای ارزشمند پلیس به ویژه کلانتری ها دارد.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه کلانتری و کلانتری یکی از میدانی ترین و عملیاتی ترین مقوله ها هستند، خاطرنشان کرد: کار پلیس در کلانتری و کلانتری ها متبلور است. با مردم باید اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم تا خدماتی دوگانه در جهت ارتقای رضایتمندی مردم ارائه شود، هرچند بر اساس بررسی ها و بررسی های انجام شده شاهد افزایش اعتماد و رضایت مردم از عملکرد پلیس و کلانتری ها بوده ایم. ، اما این مقدار کافی نیست و باید برای بهبود این مشکل بیشتر تلاش کنیم.

فرمانده انتظامی کشور با تاکید بر اهمیت اصلاح کلانتری ها و کلانتری ها گفت: در این راستا باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای عزیز مدظله العالی توجه ویژه ای داشته باشیم و در راستای تحقق این امر بیش از پیش تلاش کنیم. دستورات او را اجرا کند

سردار اشتری در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور و آتش افروزان معاندین خاطرنشان کرد: منافقین و ضدانقلاب از هر موقعیتی برای اجرای نقشه های باطل خود سوء استفاده کرده و اذهان جوانان غیور ایران اسلامی را هدف قرار می دهند. استکبار و سوء استفاده از اوضاع اعتراضات را به شورش تبدیل کرد.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: منافقین کوردل به سرکردگی آمریکای جنایتکار تمام توان خود را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته اند. این در حالی است که با هوشیاری مردم، اقتدار نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت و رهنمودهای رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در نطفه خفه شد. از توطئه دشمنان

پلیس از جان، مال و ناموس مردم محافظت می کند

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس حافظ جان، مال و ناموس مردم عزیز و نجیب ایران اسلامی است، تصریح کرد: پلیس با اقتدار بیش از هر زمان دیگری با دشمنان این ملت مقابله خواهد کرد و هرگز به دشمن اجازه نخواهد داد. هشدار به آگاهی عمومی و اشاعه اکاذیب در فضای مجازی به امنیت و آرامش مردم آسیب می رساند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: ما به وعده و نصرت الهی ایمان داریم و عنایت خداوند شامل حال مردم خواهد شد و هرگز اجازه نخواهیم داد دشمن به اهداف شوم و باطل خود برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در دومین جشنواره نیروی انتظامی برگزیده خانواده های معظم شهیدان «محمد یاسمی» و «میلاد خسروی» و جانبازان ایثارگر سردار «حسین اشتری»؛ رئیس پلیس کشور عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید