ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

زمان: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800698

معاون فناوری مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از راه اندازی «سامانه اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو» به عنوان نمونه و پایلوت در یکی از استان های کشور و جهانی شدن آن در آینده نزدیک خبر داد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی هانی معاون فناوری مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نقل و انتقالات انواع خودرو و موتورسیکلت می توانند قبل از تغییر شماره ثبت وارد سامانه شده و یا برای پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام به ثبت حواله کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه وصول مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت آزمایشی در حال اجراست و طی هفته های آینده در سراسر کشور به بهره برداری می رسد. با ایجاد این سامانه امکان پرداخت مالیات هنگام انتقال خودرو به صورت الکترونیکی قبل از تماس با مراکز تغییر شماره ثبت از طریق پنجره واحد مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir فراهم می شود.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: این اقدام بر اساس اعمال ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام شده است. این سرویس شرایطی را فراهم می کند تا شهروندان قبل از مراجعه به مراکز تغییر شماره ثبت، مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی بیان کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتورسیکلت با ورود به سامانه مذکور باید قبل از تغییر شماره ثبت و یا ثبت حواله مالیات نقل و انتقال را پرداخت کنند و در صورت استنکاف انتقال دهندگان از پرداخت مالیات هنگام تماس با صرافی ها با شماره های ثبت و یا ثبت نام. دفاتر اسناد رسمی از ارائه خدمات یا انتقال سند به آنها منع می شوند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید