ایجاد شبکه بهداشت و درمان مهمترین دغدغه مردم سیستان و بلوچستان است


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915983

یکی از مهمترین دغدغه های مردم آخرین نقطه جنوب سیستان و بلوچستان راه اندازی اداره شبکه بهداشت و درمان است که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی شبکه بهداشت و درمان را تشکیل می دهد. نظام سلامت شهرستان مركز منوط به تصويب چارت سازماني توسط هيئت مديره است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، جنوب سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر توسعه خوبی در حوزه بهداشت و درمان داشته است اما همچنان نیازمند توجه بیشتر برای ارتقای سرانه امکانات پزشکی از جمله راه اندازی شبانه روزی است. مراکز بهداشتی عمومی و بیمارستان ها به عنوان ارتقای شاخص سلامت و درمان در هر شهری یکی از تاثیرگذارترین عوامل توسعه آن محسوب می شود.

با توجه به اینکه مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان از نظر شاخص های بهداشتی حتی با محروم ترین نقاط کشور فاصله قابل توجهی دارد، تحقق وعده ایجاد مدیریت شبکه بهداشت و درمان و احداث بیمارستان 32 تختخوابی موجب می شود. تغییر در دسترسی مردم منطقه به خدمات پزشکی. به آرامی


بیمارستان زرآباد وعده ای است که محقق نشد و نقش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و توجه جدی به حوزه پزشکی می تواند نقش مهمی در تامین نیازهای درمانی مردم منطقه داشته باشد. به ویژه در زرآباد، اما تاخیرهایی وجود دارد که با وجود وعده مسئولان برای راه اندازی بیمارستان، مرکز جامع سلامت شبانه روی، مرکز اورژانس هنوز به طور کامل رفع نشده است.



راه اندازی مرکز بهداشت زرآباد منوط به تصویب طرح می باشد

اشکان پوروحد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مرکز خدمات جامع سلامت زرآباد به صورت شبانه روزی به شهروندان و واحدهای فعال در این مرکز خدمات رسانی می کند. اینها شامل تسهیلات تحویل، داروها، تزریقات و پانسمان‌ها و آزمایشگاه‌های کار می‌شود.


وی با اشاره به راه اندازی نشدن مرکز بهداشتی درمانی در زرآباد گفت: راه اندازی خانه بهداشت در این شهرستان منوط به تصویب چارت سازمانی در هیات امنا، وزارت بهداشت، درمان و سازمان برنامه و بودجه است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: در صورت اعلام طرح مرکز بهداشت از سوی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در خصوص راه اندازی مرکز بهداشت زرآباد اقدامات لازم را انجام خواهد داد.



بیشترین مطالبات و دغدغه های مردم در حوزه بهداشت و درمان زرآباد است


قروش محمدی فرماندار شهرستان زرآباد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی از جمله مطالبات و دغدغه های مردمی در جنوبی ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است و با وجود پیگیری های انجام شده همچنان وجود دارد. بسیاری از مشکلات، که مجاز نیستند


وی با اشاره به گلایه مردم از کمبود پزشک افزود: قرار است چهار پزشک به صورت شبانه روزی در مرکز جامع سلامت روستایی زرآباد به مردم خدمات رسانی کنند اما در حال حاضر دو پزشک هستند.


فرماندار زرآباد ادامه داد: پزشکان در یک شیفت کامل و در نوبت عصر فقط حدود 4 تا 8 به مردم خدمات رسانی می کنند که این امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.


وی با اشاره به کمبود دارو در زرآباد تصریح کرد: شهرستان زرآباد دارای دو داروخانه فعال بود که مجهز نبودند و یکی از آنها به دلیل مشکلات تعطیل شد و انبار مرکز بهداشت مجتمع خدمات کمتری به مردم ارائه می کرد، هرچند که بسته بود .


محمدی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به تعهدات خود در قبال زرآباد در خصوص مرکز جامع سلامت، راه اندازی اداره شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان عمل نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید