ایجاد شهرک های صنعتی ظرفیت قابل توجهی را برای قزوین فراهم می کند

محمدمهدی علایی با اذعان به اینکه باید از ظرفیت حمایتی کشور برای توسعه امنیت غذایی در بخش کشاورزی استفاده کنیم، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی و آب در استان خود باید پرچمدار این امر باشیم چرا که ما ظرفیت قابل توجهی برای ایفای نقش در امنیت غذایی دارند.

وی افزود: مجوز تاسیس شهرهای تجاری استان در سال گذشته توسط شرکت های شهرک صنعتی کشور صادر شد و تحقق این امر ظرفیت قابل توجهی برای قزوین که در مجاورت مسیرهای مواصلاتی پرتردد قرار دارد در زمینه های مختلف به ویژه خواهد بود. صنایع دستی و سوغاتی.

استاندار قزوین تصریح کرد: طراحی پروژه ایجاد دهکده تجاری اگر به عنوان یک پروژه رانندگی به خوبی انجام شود، می تواند اصلی ترین توقف در مسیر مواصلاتی استان باشد; این یکی از برنامه های جدی استان است و شرکت مالکیت صنعتی موظف به انجام فعالیت های مرتبط از جمله تملک زمین است.


حمایت از تولید داخلی راهی برای تضمین امنیت غذایی است

علایی بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین بزرگترین استان تولید کننده زیتون در کشور است، می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و با حمایت ها می توان روغن زیتون را جایگزین روغن های صنعتی کرد و بستری را برای تحویل مستقیم و فوری محصولات مذکور ایجاد کرد. این محصول می تواند به امنیت غذایی سالم کمک کند، استان کارآمد خواهد بود.

وی با اشاره به خرید روغن زیتون و حمایت از تولید داخلی گفت: پیشنهاد می کنیم برای فروش این روغن برنامه ریزی مناسبی در نظر گرفته شود و برای ارزان شدن روغن برای مسئولان دولتی نیز برنامه ریزی شود. کالای اصلی و افزایش شاخص سلامت توسط جهاد کشاورزی و سازمان صمت در قالب بسته پیشنهادی ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: به لطف تولید مناسب زیتون در استان می توان این محصول مرغوب را با بسته بندی و 30 درصد کمتر از قیمت بازار بدون واسطه در اختیار مردم قرار داد.

علایی در بخشی دیگر از سخنان خود کاهش تلفات جاده ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: قزوین یکی از استان های شریانی در حمل و نقل است و عدم حمایت های بودجه ای باعث افزایش تصادفات و فوتی ها در این حوزه شده است، لذا باید با انگیزه و با انگیزه همراه باشید. برای کاهش تلفات جاده ای اقدام کنند.

وی در پایان گفت: دولت خانه صفویه در استان ناگین یکی از بناهای تاریخی و گردشگری قزوین است که باید به ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید