ایجاد محتوای جذاب و مناسب برای عموم چه جایگاهی در برنامه های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دارد؟


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844011

یکی از مهم ترین رویکردهای متولیان فرهنگی، ارائه محتوای فرهنگی و معاصر متناسب با سلیقه مخاطب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ؛ فرهنگ ساختاری است که بیانگر همه باورها، رفتارها، دانش ها، ارزش ها و اهدافی است که تعیین کننده شیوه زندگی هر ملتی است. از طریق فرهنگ، اعضای جامعه یاد می گیرند که چگونه فکر کنند و عمل کنند.

پژوهشگران بر این باورند که توسعه هر جامعه در گرو فرهنگ آن است، بنابراین حتی با کمک فرهنگ می‌توان سیر زندگی این جامعه را مطالعه و پیش‌بینی کرد، فرهنگ شامل آفریده‌ها، افکار و جهان بینی انسان‌های روی زمین و اجزایی است که در کنار هم تشکیل می‌دهند. محتوای داخل و خارج اعضا

اساس انقلاب اسلامی با فرهنگ و ارزش های فرهنگی و دینی آمیخته است و اساس برنامه های فرهنگی باید بر اساس ارزش های اسلامی و دینی باشد. در این راستا متولیان فرهنگی، نخبگان، دستگاه های اجرایی و سیاستمداران، مهمترین محور آنها باید نقش آفرینی در عرصه فرهنگ باشد.

مهمترین رویکرد نهادهای فرهنگی در شرایط کنونی باید ارائه الگوهای مدرن و جدید برای خنثی سازی ضد فرهنگ ها در برابر فرهنگ ایرانی-اسلامی باشد.

مهم ترین موضوعی که در شرایط کنونی مورد توجه همه دست اندرکاران و صاحب نظران فرهنگی است، وجود الگوهای فرهنگی مدرن با تنوع و محتوای جذاب است که می تواند در رقابت با محتوای ضدفرهنگی و خنثی سازی تهدیدات فرهنگی موثر باشد.

در کهگیلویه و بویراحمد امروز هیچ گونه محتوای فرهنگی مفید با قالب های جذاب و کاربر پسند که ذائقه مخاطب را به خود جلب کرده و گلایه دلسوزان فرهنگی را برانگیزد، ارائه نمی شود.

امروزه نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تحول اساسی در برنامه ها و مضامین فرهنگی هستند و در کنار یک برنامه حداقلی مانند پوستر، بروشور و بیانیه باید به گونه ای عمل کنند که اقشار و اقشار مختلف جامعه را به خود جذب کند. کودکان، نوجوانان و جوانان می توانند نقشی تهاجمی و بازدارنده در فشار برنامه های فرهنگی فرازمینی ایفا کنند.

مسئولان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد باید چراغ‌های عرصه فرهنگ را به گونه‌ای روشن کنند که آثار آن در بطن جامعه و تاثیر اجتماعی آن در بدنه جامعه دیده شود و همه گروه‌های سنی را شامل شود.

هرچند برنامه های فرهنگی نیازمند خلاقیت و ارائه ایده و طرح است، اما توجه و توسعه این موضوع نیازمند بودجه های مالی است تا نهادها و متولیان ذیربط کمبود بودجه را بهانه ای برای کمبودها ندانند و کمبودی نداشته باشند. .

در پایان، ذکر این نکته ضروری است که نخبگان، اندیشمندان دغدغه مند، فعالان هنری و تأثیرگذاران فضای مجازی که به طور ماهرانه تهدیدها و فرصت‌های سایبری را رصد می‌کنند، باید شناسایی و در ظرفیت خود برای تأثیرگذاری مثبت در عرصه فرهنگ دعوت شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید