ایجاد پایگاه نظارت بر آرد و نان برای جلوگیری از خروج آرد یارانه ای در استان


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839459

معاون حراست استان کرمان وضعیت میدان آرد و نان را جنگی اعلام کرد و گفت: همه دستگاه های نظارتی ما باید این منطقه را با جدیت رصد و رصد کنند تا نشت آرد را که حتی در صورت وجود فساد وجود دارد، کشف کنند و آن را پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیسی آرمند صبح امروز در نشستی در بازار استان کرمان گفت: قیمت رسمی مرغ فردا اعلام می شود اما تحلیل قیمت فعلی ما در بازار این است که قیمت هر کیلوگرم مرغ غیرآریایی اعلام شده است. ستاد تنظیمی برای نژاد ارین کیلویی 52000 تومان خرید و فروش می شود.

محرابی سپس گفت: نگران این هستیم که اختلاف قیمت باعث فساد شود و بازار بر کاهش و کوتاهی گوشت مرغ متمرکز شود، بنابراین لازم است نرخ واحدی برای مبارزه با فساد تعیین شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمان تاکید کرد: در خصوص نان لوکس با توجه به اینکه هزینه نیروی کار برای اجاره مغازه و حجم خرید در بازار متغیر است، نمی توان قیمت واحدی اعلام کرد، اما هر شهرستان باید با اتحادیه ها اقدام کند. این اتحادیه از نظر قیمت گذاری.

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: 84 هزار نانوایی وجود دارد که آرد به صورت خرید از چرخه تولید خارج می شود، بنابراین ناظران در سراسر کشور به دنبال نشت آرد هستند تا متوجه شوند کجاست. این آرد نشت می کند این توضیحات بدون شک در صورتی که نانوایی آرد را دریافت کند و کد گیرنده را اعلام نکند، نقض می شود.

جلالی تاکید کرد: اولویت اول ما نظارت بر حوزه آرد و نان است و باید تمام ظرفیت استان در این راستا باشد.

وی وضعیت حوزه آرد و نان را جنگ اعلام کرد و گفت: همه دستگاه های نظارتی ما باید این منطقه را به صورت جدی رصد و رصد کنند تا نشت آرد که اتفاق می افتد و مفاسد وجود دارد را تشخیص دهند.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی استان کرمان ادامه داد: در شکل گیری جنگ اولویت اول تشکیل قرارگاه آرد و نان است. باید به این حوزه رسیدگی شود تا مدیران بلافاصله گزارش های خود را از حوزه نظارت بر بازار آرد و نان منتشر کنند.

جلالی اذعان داشت: هر روز صبح گزارش وضعیت بازار به ویژه نان و آرد باید به استانداری اعلام شود و در این راستا نهادی که بسیار مفید بوده است باید با تمام ظرفیت وارد شود چرا که اگر متولیان نظام و بسیج مستضعفین کمکی به ما نمی کند، «ما موفق نمی شویم و نظام حکومتی باید بسیجی و پاسدار نظام باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازی ذخیره راهبردی نظام است و اکنون بسیج باید برای کمک به حل مشکل آرد و نان در خط باشد تا اجازه نفوذ دشمن را ندهد.

سرهنگ رارو مسئول بسیج اصناف استان با بیان اینکه نباید از سایر کالاهای ضروری غافل شویم گفت: فرماندهی سپاه دستور نظارت مستقیم بر بازار را می دهد و در حال کار هستیم بنابراین انتظارات ما در اسرع وقت است. تقاضا برای واحدهای داخلی باید محاسبه شود تا شاهد مشکلی برای مردم نباشیم.

در این دیدار میری مدیرکل زندانهای استان کرمان نیز از منزل خود در ندامتگاه این ندامتگاه گلایه کرد و گفت: در حالی که ماده قانونی جذب کادر آموزش دیده به زندانهای دولتی توسط ناجا وجود دارد اما این ماده قانونی هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در شهرستان های استان واحدهای اجرایی قانون مجازات مستاجر هستند که با ایجاد هزینه برای این واحدها عملا این نهاد دولتی که مستاجر است را ندارند.

میری در پایان گفت: بدون شک رسیدگی به مواردی که تفاوت سرمایه و مکان در نوع سایت دارند عادلانه رعایت می شود و جریمه ارزان برای واحدهای بزرگ و جریمه گران برای واحدهای کوچک هرگز قابل تحمل نخواهد بود، اما قطعاً چنین خواهد شد. برخورد با متخلف.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید