ایجاد یک کد QR ویژه برای 20% مدارس برای دریافت نظرات والدین در مورد ثبت نام


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893026

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی کد QR ویژه 20 درصد مدارس جهت دریافت نظر اولیا در خصوص ثبت نام خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آخرین روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس و نظارت بر عملکرد مدارس این حوزه را تشریح کرد و اظهار داشت: ثبت نام در سراسر کشور انجام می شود. پس از اطلاع از دستورالعمل های ثبت نام، بیشتر فعالیت های ما بر روی نظارت متمرکز است. دریافت بازخورد جامعه، پرسیدن از مردم و پاسخ دادن مراحلی است که ما برای مدیریت کار تعیین کرده ایم.

وی افزود: تا پایان مردادماه ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ثبت نام قطعی در تمامی مقاطع تحصیلی داریم که از این تعداد نزدیک به ۴۰۰ هزار دانش آموز اتباع سایر کشورها هستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: نسبت به سال گذشته و با توجه به ارجاعی که به استان ها داشتیم، عملیات نظارتی به نحو بهتری در حال انجام است و همکاری استان ها مطلوب است. وی گفت: تاکنون عملکرد تقریبا 25 استان از سوی ستاد مرکزی بررسی شده است. ما هم در ستاد استان و هم در برخی از حوزه ها و مدارس حضور داشته ایم و تمام تلاش ما این است که 100 درصد مدارس طبق شاخص هایی که تعریف کرده ایم نظارت و بررسی شود.

هاشمی تصریح کرد: کار ویژه ای که انجام شده و در حال رواج بخشیدن به نظارت است، تعریف رمز یا کد QR است که در مدارس منتخب خود داشتیم و در حدود 20 درصد مدارس ایجاد شده است و آن امکان نصب آن وجود دارد. این اولین مرحله در آموزش است که والدین می توانند مستقیماً در مورد روند ثبت نام اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: اسامی و مشخصات والدین محفوظ است و از جایی به جز ستاد مرکزی وزارتخانه قابل دسترسی نیست. اولیا به هشت سوال درباره میزان رضایت از عملکرد مدارس در حوزه ثبت نام پاسخ می‌دهند که به استان‌ها بازخورد می‌دهیم و طبیعتا نظر ما این است که بتوانیم در سال آینده در این بخش پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

بر اساس دستور وزیر، کلیه عملیات ثبت نام سال تحصیلی آینده بررسی می شود

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده تمامی عملیات ثبت نام طبق دستور وزیر بررسی می شود، اظهار داشت: مشکلات و مسائل ستاد ثبت نام را شناسایی کرده ایم که شامل محدودیت ها و مشکلات مربوط می شود. به وی خاطرنشان کرد: نوع مشارکت اولیا در سطح مدرسه است. این دو نهاد پرمشغله ترین در حوزه بازرسی هستند و هدف ما بهبود این وضعیت با ایجاد سامانه ثبت نام برای سال آینده است.

هاشمی افزود: تلاش ما برای امسال این بوده که انتقال مقاطع متوسطه به سال بالاتر به صورت الکترونیکی انجام شود. بر این اساس، هنگام ثبت نمرات دانش آموزان، انتقال نمره به صورت الکترونیکی انجام می شد که عمدتاً نمرات ورودی مرجع مردم بود.

وی با اشاره به اینکه والدین باید مدارک مبدأ و سایر موارد لازم را ارائه کنند، گفت: برای سال آینده وزیر دستور داد تغییراتی در حوزه قانونگذاری انجام شود که به تصویب ستاد ثبت احوال رسید و با شورای عالی مکاتبه شد. که آیین نامه مدارس تغییر کند تا مانند امسال گواهینامه از اولیاء اخذ نشود، بلکه احراز هویت از طرق دیگری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید