ایجاد 20 اتوبوس بین شهری برای انتقال زائرین به مرز شلمچه


ساعت: 08:18
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892174

استاندار هرمزگان از ثبت نام نهایی 20 هزار نفر از مردم هرمزگان برای شرکت در راهپیمایی اربعین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) استان هرمزگان اظهار داشت: ما معمولاً به مظلومیت شیعیان و امامان شیعه توجه می کنیم اما در این محور به مظلومیت امام سجاد علیه السلام می پردازیم. به ابعاد فردی این امام بزرگوار توجهی نمی شود که در این زمینه تلاش بیشتری لازم است.

وی افزود: تصور کنید جوان 22 یا 24 ساله ای که همه عزیزان خود را در یک روز از دست داده باید در دوران اسارت کاروان زنان و کودکان را هدایت کند و برای کسی که به امیر حسادت می کرد واقعا سخت بود. مومنان علی علیه السلام.» صحنه هایی را که در داستان نقل شده در مسیر کوفه شام ​​به ارث برده است.

یکی از دوستان با اشاره به اهمیت زیارت اربعین گفت: در مورد اربعین حسینی مشکل اصلی ما حمل و نقل است و ممکن است در روزهای زیارت با چالش هایی مواجه شویم و حتی رقابت به وجود بیاید که برخی قیمت های گران تری ارائه دهند. به رانندگان اتوبوس شخصی اجاره کنید و در جابجایی زائران با مشکل مواجه خواهیم شد، بنابراین باید به اتوبوس هایی که هر روز باید مردم را با پلاک و آمار بر اساس ثبت نام شده جابه جا کنند، اجازه داده شود. و همچنین لازم به ذکر است که هیچکس حق افزایش قیمت بلیط اتوبوس را ندارد.

وی ادامه داد: در خدماتی که می خواهیم به ناوگان حمل و نقل برون شهری ارائه کنیم، قطعاً ارزیابی خدمات زوار اربعین لحاظ می شود و در بحث ارزیابی مدیران اجرایی و مسئولین، نقش و عملکرد آنها در ستاد اربعین نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه زائران اعزامی از طریق ناوگان هوایی، اتوبوسی و خودرویی در نهایت در شلمچه اسکان خواهند یافت، گفت: یکی از موضوعات مهم ما در مدیریت مسافران و ارائه خدمات در مرز شلمچه در صورت نیاز بررسی می شود. همچنین 20 دستگاه اتوبوس درون شهری برای جابجایی زائران با همکاری شهرداری های استان در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز می توانیم اتوبوس های بیشتری را اعزام کنیم.

وی گفت: تاکنون 20 هزار نفر از استان هرمزگان برای سفر به کشور عراق در سامانه سماح ثبت نام نهایی خود را ثبت کرده اند و 16 هزار نفر نیز با خودروی شخصی به مرز استان می روند که باید هماهنگی شود و در علاوه بر تهیه فیلم های آموزشی، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید در برخی زمینه ها اقدامات سختگیرانه ای را انجام دهد تا تصادفات به حداقل برسد.

رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان هرمزگان با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر در مرز و همچنین عراق حضور دارند، افزود: دو دستگاه آمبولانس از استان برای خدمت رسانی به زائران به عراق اعزام شده است و پزشکان بسیاری نیز نیز در راه هستند، اما با توجه به اقلیم عراق، چالش اصلی گرمازدگی خواهد بود که نیاز به آمادگی کافی برای مقابله با این مشکل دارد.

دوستی تاکید کرد: برای تامین اقلام مورد نیاز موکب های استان سهمیه انبار در بنادر استان وجود دارد که در صورت نیاز می توانیم از آنها استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: احتمالا تعداد زیادی از زائران پاکستانی نیز از طریق هرمزگان خواهان رفتن به اربعین خواهند بود که میهمان ما خواهند بود، بنابراین لازم است تمهیداتی برای ارائه خدمات به آنها اندیشیده شود تا در صورت نیاز موکب ها انجام شود. در بندرعباس یا سالن های ورزشی برای تفریح، آنها را آماده و تجهیز کنید و برای تامین امنیت آنها تدبیری بیندیشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید