ایده ناب همراه با پشتکار و تلاش، رمز موفقیت کارآفرینی است/ مسئولان روند اخذ مجوزهای کسب و کار را تسهیل می کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از جاجرم، مقام معظم رهبری هر ساله در مناسبت های مختلف و با توجه به شرایط آب و هوایی و مکانی شعاری را بیان می کنند که امسال نیز بحث تولید و اشتعال را مطرح کردند و از ظرفیت دانش بنیان به عنوان شعار سال استفاده کردند.

توجه به نامگذاری سال های دهه اخیر به خوبی بیانگر دغدغه رهبر معظم انقلاب از اقتصاد، تولید و در نهایت استقلال کشور است، موضوعی که بارها در دیگر سخنان ایشان و حتی گام دوم بر آن تاکید شده است. از انقلاب

بی شک موضوع تولید ملی و تمایل به تبدیل آن به یک گفتمان کلیشه ای در بین آحاد جامعه موضوعی چند بعدی و چندوجهی است و نیازمند توجه مسئولان، نخبگان، رسانه ها و کارآفرینان، اساتید حوزه و دانشگاه است. .

شهرستان جاجم ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید، کارآفرینی و اشتغال زایی دارد که یکی از آن ها وجود کارخانه بوکسیت آلومینیوم و کارخانه شمش جاجار است که هم تولید و هم تامین می شود. نیاز به واردات استراتژیک محصول آلومینیوم کمک شایان توجهی کرده است که این کارخانه علاوه بر ظرفیت عظیمی که در زمینه اشتغال زایی ایجاد کرده است، پتانسیل فعال سازی زنجیره های تولید شاخه های شمش آلومینیوم را نیز دارد.

از دیگر پتانسیل های شهرستان جاجرم می توان به شهر آفتابی و بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد، همچنین از دیگر محصولات استراتژیک کشاورزی جاجرم می توان به گندم، پسته و زعفران اشاره کرد.

هدف از ارائه پتانسیل جاجرم تلاش مردم و کارکنان برای ایجاد و ایجاد اشتغال است.


c61873f8 88e9 45a0 9a22 370dee0588f9 خبر خاکستری



فرهنگ سازی خوب در شهر جاجرم چه فایده ای دارد تا جوانان از علاقه به پشت میز نشینی یا کار در اداره و استخدام در کارخانه تری اکسید آلومینیوم به کار مولد و اشتغال زایی بروند؟

حسین قانع یکی از کارآفرینان جوان شهرستان جاجرم در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در این شهرستان گفت: از 20 سالگی در زمینه کارآفرینی و تولید گام برداشتم و پروژه های بسیاری از جمله طراحی و اجرای منظومه شمسی. 300 قطعه با پیشرفت 50 درصد و گاوهای شیری ثبت نام کرده ام و مجوزهای لازم را دریافت کرده ام و تعدادی از آنها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تولید محرک اقتصاد یک کشور است، افزود: با توجه به اینکه در صورت حفظ و رونق تولید قطعا مشکل اشتغال زایی حل می شود و نیازی به واردات نیست، بلکه صادرات را گسترش می دهد.

این کارآفرین جاجرمی با اشاره به اینکه تولید در واقع برای حفظ استقلال و خودکفایی کشور و رمز غلبه بر وابستگی به بیگانگان است، گفت: از سال 1390 به بعد مقوله تولید و نقش آن در اقتصاد مطرح شد. نامزدهای رسمی سالانه ایشان مقام معظم رهبری است و این امر اهمیت تولید و نقش ضروری آن را در تقویت اقتصاد کشور آشکار می کند.

وی به کارآفرینی و اشتغال زایی ابراز علاقه کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که یک کارآفرین باید روی آن تمرکز کند و به آن توجه کند بحث چشم انداز و هدف است چرا که یک کارآفرین باید دید روشنی داشته باشد و بداند چه کاری می تواند انجام دهد. . «ویل، اگر مکانی که برای رسیدن به آن اشاره کرد، روشن و رنگارنگ نباشد، معمولاً شکست می خورد و انرژی خود را هدر می دهد.

گان با تاکید بر اینکه اعتماد به نفس یکی از ویژگی های کلیدی یک کارآفرین است، گفت: در کنار اعتماد به نفس، دانش، تجربه و در نهایت پشتکار، تلاش و خستگی ناپذیری از ویژگی های یک کارآفرین موفق است.

مدیر مجتمع مهزیار جاجرم گفت: یکی از برنامه هایی که حدود سه سال پیش برای توسعه و ارائه خدمات به همشهریان، مسافران و مسافران جهت آشنایی با آداب و رسوم و غذاهای جاجرم داشتم، طرح کمپ گردشگری مهزیار است که 80 % از پروژه برای حساب شخصی ساخته شده است هم اکنون با فضایی بسیار مناسب و زیبا و پارکی کوچک برای کودکان در خدمت همشهریان و مسافران می باشد.

وی گفت: تصور غلط رایج در بین مردم این است که فکر می کنند برای راه اندازی یک کسب و کار به سرمایه یا امکانات زیادی نیاز دارند در حالی که در واقع می توانند مفید باشند اما یک ایده ناب. همراه با پشتکار و تلاش، کلید موفقیت کارآفرینی است.


05b80b10 1572 45e7 92d5 bd24c3419296 خبر خاکستری

قانع با اشاره به افتتاح و راه اندازی مجتمع مهزیار جاجرم افزود: یکی از دیدگاه ها و اهداف مجموعه، سرو غذاهای محلی مانند قالیف چال جاجرمی، آش جوشباره، نان علف و … است.

وی گفت: خوشبختانه توانستم اشتغال پایدار ایجاد کنم.

وی خطاب به جوانان گفت: جوانان باید برای تحقق ایده های ناب خود تلاش کنند و بدانند که اگر با عشق و علاقه به کارآفرینی بروند حتما به یاری خداوند موفق خواهند شد.

جوان جاجرمی با ارزیابی کمک کارکنان در حمایت از مجتمع های تولیدی شهرستان گفت: از دولت و کارکنان می خواهم بیش از پیش از تولیدکننده حمایت کنند و مجوز را تسهیل کنند تا روند صدور مجوز به گونه ای نباشد که نیروی جوانی کارآفرینان را در پی داشته باشد. به دلیل تمدید مجوز از بین می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید