ایرانیان در انتظار عید معراج هستند / امشب اوج هیجان به اوج خود می رسد


ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914591

تیم ملی فوتبال ایران امشب در حساس ترین بازی خود در جام جهانی 2022 به مصاف آمریکا می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، در دور سوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر امروز تیم ملی می تواند در مهم ترین دیدار تاریخ خود به مصاف آمریکا برود. علاوه بر مسائل و مشکلات تاریخی و سیاسی دو کشور که عامل مهمی در افزایش حساسیت این بازی است، تیم ملی هرگز تا این حد به مرحله حذفی مهم ترین تورنمنت فوتبال جهان نزدیک نشده است. و به نوعی سرنوشت این است که برای اولین بار در دست پسران ایرانی است.

اگرچه شاگردان کارلوس کی روش شروع ضعیفی در برابر انگلیس داشتند، اما در نمایشی کم نظیر و تماشایی، توانستند با صلاحیت از ولز قرمزپوشان عبور کنند و در گروه B مسابقات به عنوان دومی پایان دهند. با نگاهی به تیم ولز که عمدتاً در لیگ برتر بازی می کند، حتی می توان آن را تیم ملی انگلیس نامید و به طور فزاینده ای مشخص می شود که نتیجه بازی با شاگردان ساوت گیت بیشتر تصادفی است که سرخپوشان ایران بهترین بودند. . از آن درس گرفتند.

حالا ایران برای تحقق آرزوی دیرینه خود و حرکت رو به جلو باید به مصاف آمریکایی ها برود که پیش از این در جام جهانی 1998 فرانسه یک تقابل تاریخی را با آنها تجربه کرده اند و همین برای اهمیت و حساسیت این دیدار کافی است. که دیدار دو تیم لقب «مسابقه قرن» را به خود اختصاص داد و تماشای حواشی بازی و تماشای فریاد حمید استیلی پس از گل همچنان دل را آب می کند.

اگرچه ورزش و فوتبال عموماً باید عاری از سیاست باشد، اما نمی‌توان در مسابقه‌ای که نام ایران و آمریکا همزمان است، ردپایی از سیاست یافت. از این تعداد مثال های زیادی می توان زد، از جمله سوالات تصادفی کارلوس کی روش و تیم ملی در مورد اتفاقات غیرفوتبالی که البته در نشست خبری “گرگ برهالتر” سرمربی تیم ملی آمریکا نیز مطرح شد.

البته این مسابقه حلقه ای از نوستالژی و حماسه سازی دارد و به نوعی همه چیز برای پیروزی ایران و خلق حماسه جدید مهیا شده است. تقارن تاریخ این مسابقه با برد تاریخی ایران در ملبورن و البته پوشش جواد حبانی از این مسابقه، همگی نشانه های مثبتی هستند، خودساخته و ساخته نشده که باور کنیم در نهایت خاطره خوش دیگری را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید