ایران از انتهای جدول کشورهای صاحب فناوری به رتبه اول صعود کرد/ جزو 10 کشور اول در حوزه سلول های بنیادی هستیم


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807327

امینی گفت: ایران در چهل سال گذشته از انتهای جدول کشورهای فناوری بالا رفته است. به عنوان مثال، ایران یکی از 10 کشور برتر جهان در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی پرقدرت و اولین در منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدجلال امینی کارشناس سیاسی در گفت و گو با صبح توس; وی گفت: انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی نه غربی به پیروزی رسیده است و در شرایط سیطره دو گفتمان سکولاریسم و ​​کمونیسم با تکیه بر نقش محوری دین، نصرت الهی محقق می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم دستاوردهای هر نظام سیاسی را ارزیابی کنیم باید بر اساس سه مولفه اهداف، موانع و فرصت ها باشد، یعنی هر نظام در چه شرایطی و با وجود چه موانعی به اهداف خود دست یافته است تا اثربخشی هر سیستمی به فرصت ها و موانع بستگی دارد. «با آن مقابله و ارزیابی می شود تا سیستمی کارآمدتر و موفق تر باشد که با وجود موانع بتواند به اهداف خود دست یابد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد موانع متعددی بودیم که یکی از آن ها قیام تجزیه طلبان بود که با نام های مختلف از جمله کوموله، عرب و امثال آن شروع به فعالیت کردند. خدا را شکر که کودتاهای نظامی در ابعاد مختلف شکست خورد و این آشوب ها خنثی شد و از سوی دیگر شاهد اقدامات تروریستی دسته جمعی منافقین بودیم که بالغ بر 17 هزار نفر را در کشور به شهادت رساندند.

امینی افزود: از دیگر موانع پیش روی انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر می توان به جنگ تحمیلی، تحریم های مختلف، جنگ های نیابتی و ترکیبی از دشمنان اشاره کرد و شاید بتوان گفت که حوادث 20 سال اول انقلاب اسلامی مانند قرن شامل تاریخ می شود. «شامل جامعه ای است که هر کدام برای سرنگونی یک دولت کافی است.

وی یادآور شد: با وجود این مشکلات و بر اساس آمارهای جهانی، جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه ها به دستاوردهای باورنکردنی دست یافته و در بین 10 کشور برتر دنیا در این زمینه ها قرار دارد. ما در عرصه های امنیت، حفظ تمامیت متعالی، مردم سالاری دینی، احیای حاکمیت دینی و ارزش های اسلامی و چالش نظام لیبرال دمکراتیک غرب و استقلال ملی و سیاسی، خودباوری هستیم. ، تحقیر استکبار جهانی، استقلال و خودکفایی، داروسازی و در کشاورزی به نتایج بزرگی دست یافته ایم.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: در عرصه عدالت و آزادی خیلی از انقلاب جلوتر هستیم اما هنوز در شأن این مردم و انقلاب نیستیم و خدای ناکرده باید این موانع برداشته شود و این حرکت تسریع شود. . .

امینی گفت: در حوزه اقتصادی نیازمند تحول اساسی و همه جانبه هستیم و ان شاء الله با ایجاد دولت سیزدهم و هم افزایی رهبران، امیدواریم دستاوردهای انقلاب اسلامی تسریع و بار دیگر دشمنان را شکست دهد. “

وی ادامه داد: طی چهل سال گذشته ایران به صدر جدول کشورهای صاحب فناوری صعود کرده است. به عنوان مثال، ایران یکی از 10 کشور برتر جهان در زمینه تحقیقات قدرتمند سلول های بنیادی و اولین کشور در بین 10 کشور فضایی در جهان است.

این کارشناس سیاسی گفت: اولین مرحله پیشرفت عملی در جامعه افزایش سواد است و امروز شاهد افزایش چشمگیر سواد در کشور نسبت به قبل از انقلاب هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید