ایران از خطوط قرمز خود عقب نشینی نمی کند


ساعت: 22:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808785

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع گرایی است عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، و حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه، درباره تحولات اخیر وین گفتگو کردند.

بورل با قدردانی از تلاش‌های هیئت جمهوری اسلامی ایران و سایر هیئت‌ها در مذاکرات وین، تلاش‌های فراوان همه کشورها در این مذاکرات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و همه کشورها باید انعطاف‌پذیر بوده و به آن توجه کنند. فرصت ها و محدودیت های طرف مقابل برای کمک به پیشبرد مذاکرات.

امیر عبداللهیان همچنین از زحمات جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و هماهنگ کننده شورای امنیت سازمان ملل و انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد و هماهنگ کننده مذاکرات وین، تشکر کرد. «برخی عجله دارند، اراده جدی غرب برای دستیابی به توافق خوب و معتبر در وین منجر به طولانی شدن بی مورد مذاکرات شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش جدی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان و ارائه ابتکارات واقع بینانه از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی، تاکید کرد: باید حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گیرد. در هر پیشنهاد حساب کنید.”

امیر عبداللهیان، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، با ادامه رایزنی ها و رایزنی های نزدیک بین دو کشور برای پیشبرد روند مذاکرات موافقت کرد. طرفین روند مذاکرات را در مجموع مثبت ارزیابی کردند.

وی گفت: ما از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع گرایی است عقب نشینی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید