ایران از هیچ تلاشی برای کمک به مردم افغانستان دریغ نخواهد کرد

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783476

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران تحولات افغانستان و تاثیر بی ثباتی بر معیشت و امنیت مردم رنج دیده کشور را زیر نظر دارد و از هیچ تلاشی برای کمک به مردم افغانستان دریغ نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نشست مشترک دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه که صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه سومین گفت‌وگو درباره امنیت منطقه‌ای در دهلی نو برگزار شد، دو طرف درباره توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند. همکاری استراتژیک تروریسم به عنوان گامی سازنده و ضروری در برقراری و حفظ صلح و ثبات در منطقه شناسایی شده است.

در این دیدار علی شمهانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به تشریح بحران های مختلف منطقه از جمله بحران تروریسم، تهاجم نظامی، اشغالگری و بحران آوارگان پرداخت. فرامنطقه ای است به ویژه در ایالات متحده و همکاری و تلاش مشترک کشورهای منطقه برای اتخاذ راه حل های محلی برای این بحران.

وی با اشاره به اتفاقات ماه های اخیر در افغانستان تاکید کرد: با توجه به ترکیب قومی و مذهبی جامعه افغانستان، راه حل بحران در این کشور ادامه گفتگوهای بین الافغانی و تشکیل دولت فراگیر بر اساس واقعیت های جمعیتی است. در افغانستان.”

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با نگرانی از توسعه افغانستان و تاثیر بی ثباتی بر معیشت و امنیت مردم رنج دیده این کشور، پیگیر و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. برای کمک به مردم افغانستان

شمهانی گفت: گسترش روابط ایران و روسیه در همه زمینه ها به ویژه در حوزه های امنیتی و تداوم مبارزه مشترک با تروریسم نقش تعیین کننده ای در ثبات منطقه دارد.

وی افزود: ایران و روسیه آماج توطئه ها و تحریم های آمریکا هستند و باید با افزایش سطح همکاری های همه جانبه، سیستم غیرقانونی و غیرانسانی تحریم های آمریکا را ساقط کنند.

نیکلای پاتروشف در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه روابط تهران و مسکو در زمینه های مختلف، ادامه این همکاری ها را به نفع دو ملت ایران و روسیه دانست.

وی با اشاره به تاثیر سازنده سومین نشست گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای بر همگرایی دیدگاه‌های کشورهای منطقه در خصوص تهدیدات مشترک و راه‌های مقابله با آن‌ها، گفت: همکاری‌های منطقه‌ای تنها یک انتخاب نیست، بلکه یک امر اجتناب‌ناپذیر است. راهی برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه.»

وی با اشاره به مذاکرات پیرامون بحران افغانستان گفت: موضوع افغانستان در سایه هماهنگی و هم افزایی کشورهای منطقه ممکن است از شرایط بی ثباتی بیرون بیاید و آینده بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید