ایران اسلامی توان مستضعفین را دارد/ آرامش امروز یکی از اسناد طلایی تاریخ انقلاب اسلامی است


ساعت: 19:22
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913551

امام جمعه اردبیل در تشریح عملکرد نیروهای امنیتی کشور در حوادث اخیر گفت: نیروی انتظامی ایران در اوج اقتدار با جوانان غفلت شده کار بی نظیری در مهربانی، عطوفت و رحمت انجام داده است که البته حساب قاتلان مسلح جدا هستند و به زودی به سزای اعمال خود خواهند رسید.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نابسامانی های اخیر کشور اظهار داشت: لحظه بسیار مهمی در هرج و مرج اخیر باید باشد. از توجه ملت ما غافل نشوید مدام شنیده اید که فلان بسیجی کشته شد، فلان افسر کشته شد، فلان دانشجو کشته شد، فلان پاسدار کشته شد، فلان افسر کشته شد، فلان افسر با ضرب و شتم کشته شد. آیا آنها درمانده اید؟ نه، به هیچ وجه، نمی توانند از سلاح استفاده کنند؟ آیا آنها نمی توانستند از سلاح استفاده کنند؟ اصلاً می ترسیدند؟

وی افزود: حقیقت بسیار بزرگی در این ایام رخ داد که در تاریخ ایران و جهان و در کل جهان بی نظیر است. نیروی انتظامی و امنیتی ایران تصمیم گرفتند خود را فدا کنند، اما بخشی از ملت آن استکبار جهانی با قدرت اهریمنی رسانه ای خود با دروغ و تهمت و آمار شیطان پرستان و کشتار آنها را فریب می دهد و نجاتشان می دهد، خدایا چقدر با ارزش است! ایران مظلوم اما مقتدر اسلامی این روزها ارزش های بزرگی از خود نشان داده است اما امپراتوری رسانه ای غرب با تمام وجود آن را پنهان و سانسور می کند. تاکنون 70 نفر از نیروی انتظامی، بسیج و سپاه کشته شده اند در حالی که رژیم به راحتی می توانست قاتلان را بدون مجازات رها کند.

آیت الله عاملی گفت: این امر در دنیا و در بین همه مأموران نیروی انتظامی کم نظیر است و اوج تکریم و احترام ملت است. به این می گویند مظلوم قدیر. کلمه مظلوم قدیر وصف امیرالمومنین است.. اسلحه در دست داشته باشید، سیلی بزنید، نفرین کنید، سنگ بیندازید، اما شلیک نکنید. وظیفه من این است که آن جوان یا نوجوانی را که عقایدش توسط مجاری هوای دشمن به قدرت دجال سوخته است را نجات دهم. عجیب است که دشمن به راحتی با قدرت رسانه واقعیات را به قلب تبدیل می کند. ذبح را به نظام اسلامی نسبت می دهد، می کشد و به نفع خود استفاده می کند و عده ای هم متأسفانه قبول دارند، مثل معاویه که عمار را کشت و به علی نسبت داد!

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: نظام اسلامی نباید وارد راه هایی شود که رژیم اسرائیل یا دولت هایی مانند عربستان، بحرین، مصر و …. متوسل شدن به اعتراض، فرهنگ دینی، ادبیات انقلابی و شعور انسانی ما این گونه برخوردها را کاملاً رد می کند، این گونه برخوردها در خانواده معنایی ندارد، اگرچه دشمن به شدت شرور است و با تمام توان خود زمینه را برای خشونت ایجاد می کند. آنقدر از آسیب ملت راضی نیستیم که صدای بخش بزرگی از مردم بلند شود که مماشات کافی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مواضع برخی از هنرمندان سرشناس کشور در رویدادهای اخیر، ابراز داشت: عجیب است که برخی از هنرمندان صاحب نام بدون توجه به این لحظه گرانبها نظام را مقصر می دانند و سوژه بزرگی درباره دشمن می سازند. در ایذه در تیراندازی بی رویه تروریست های وهابی تعدادی از مردم عادی و یک نوجوان به شهادت رسیدند. او بلافاصله در صفحات برخی از هنرمندان مشهور نظام مورد اتهام قرار گرفت. باز هم این هنرمند سرشناس که از ملت ماست و متعلق به کشور ماست بر نظر خود اصرار می ورزد.

آیت الله عاملی گفت: از این فعال هنری می خواهیم. اخیرا اسرائیل برای قطع کامل نسل فلسطینی ها کشته شدن همه بچه های فلسطینی را تایید کرده است و فقط در سال های اخیر بیش از 80 کودک فلسطینی حتی در کندکه کشته شده اند، آیا ممکن است یک کلمه در صفحه خود در محکومیت اسرائیل بنویسید. برای کشتن کودکان؟ مطمئناً نه، زیرا ربات های متکبر بلافاصله شما را نفرین می کنند و تهدید به ترک صفحه شما می کنند. البته راستش را بخواهید برخی از سلبریتی های هنری خیلی خوب درخشیده اند و دشمن روی آنها خیلی حساس است چون تاثیر آنها را می شناسد، به همین دلیل است. مشاهیر هنری که با دشمن همکاری و همراهی نکردند، تحت بدترین فشارها و ناجوانمردانه ترین توهین های دشمن قرار گرفتند و واقعاً جای تحسین است که در مقابل این فشارها اراده خود را نشکنند.

وی با اشاره به شهادت نیروهای انقلابی در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: حدود 70 نفر از نیروهای انقلابی جان خود را فدا کردند تا به خون جوانی که ده ها شبکه «تسویلی» را به خیابان آورد آسیبی نبیند. آیا می‌دانستید که قانون آمریکا این است که آیا پلیس آمریکا می‌تواند کسی را به مظنون بدون حکم بکشد؟ کشته شدن 700 نفر در 9 ماه آیا می دانید قوانین ایالات متحده در روابط بین الملل می گوید که دولت آمریکا می تواند بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل به هر کشوری که مشکوک باشد حمله کند؟ رامسفلد، وزیر دفاع سابق آمریکا که اکنون در برزخ به سر می‌برد، گفت: مرگ دولت‌های آمریکا برای گرفتن مجوز از شورای امنیت برای حمله به یک کشور است، نه در عراق، نه در سوریه، نه در لیبی، نه در افغانستان و میلیون‌ها کشور. مردم جان خود را از دست دادند.

امام جمعه اردبیل در تشریح عملکرد نیروهای امنیتی کشور در حوادث اخیر گفت: نیروی انتظامی ایران از نظر عطوفت، دلسوزی و عفو، کار بی نظیری انجام داده است. آنها می توانند باعث شوند (اصطلاح قرآنی است) پلیس با دوچرخه خودش کپسول آتش نشانی حمل کند، مگر وظیفه پلیس حمل کپسول آتش نشانی نیست؟ او می گوید سیگنال دریافت شده است که می خواهند فلان مکان را آتش بزنند. برای حفظ امنیت اموال مردم آن را خاموش می کنیم! ای کاش و می خواهم رفتار پلیس کشورهای اطراف ما یا پلیس کشورهای اروپایی را با پلیس ایران مقایسه کنند و به آنها نشان دهند تا ملت بزرگ ما تفاوت این دو رفتار را ببینند.

وی افزود: دستگاه قضایی و پلیس ایران نقش عاطفی فوق العاده ای ایفا کرده است که در آشفتگی اروپا، آمریکا، اسرائیل و دولت های عربی دیده نمی شود. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا دشمن از همه مرزها سلاح وارد می کند و بهترین نیروهای ما را ترور می کند؟ زیرا حیف است که نیروهای امنیتی ایران وارد مرحله خونریزی می شوند، اما درود بر نیروهای امنیتی و مسئولان امنیتی کشور که در دام آنها نیفتند و گفتند; ما تشکیل خانواده می دهیم و آنها این آرزوی شیطانی را در دل دشمن می گذارند، آیا همین که برای نعمت و نعمت خود ارزش قائل شویم کافی نیست؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تاریخ این موارد را ثبت کرده است، آرامش امروز یکی از اسناد طلایی تاریخ انقلاب اسلامی است و باید باشد، البته حساب قاتلان مسلح جداست و آنچه مهم است که ملت بزرگ ما به این نکته پی بردند و در واقعه اخیر بصیرت بزرگی یافتند و مصداق این شدند که «الذین اتقوا اللّه إذا متاثروا فرقه الشیطان یذکرها و اگر دیدند» گاندی می گوید: از حسین کیف آموختم که اگر مظلوم بودی پیروز می شوی!» از حسین آموختم که چگونه مظلوم باشد تا پیروز شوی.

وی بیان کرد: یکی از عجایب این است که اگر یک فرد خیالی کشته شود، اروپا و آمریکا بلافاصله او را محکوم می کنند، اما اگر بسیجی، دانشجو، پاسدار، نیروی انتظامی و مردم بی گناه کشته شوند، حتی گاز نمی گیرند. این نشانه است؟ این نشان از یک حقیقت تلخ است که مردم وقتی در خدمت آمریکا و اروپا هستند مورد احترام هستند، اما هیچ حقی ندارند، حتی حقوق حیوانات.

رئیس شورای فرهنگی کل استان خاطرنشان کرد: جهان امروز با دروغ، هسته حقایق، حقوق ویژه و طبقه بندی مردم اداره می شود و این جهان بینی با صلح جهانی که نیاز اساسی بشریت آسیب دیده امروز است، فاصله دارد. و کرامت انسانی را زیر پا گذاشته است. : من هم برای ثبت تاریخ و ماندن در تاریخ و هم به دلیل قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل که تشکیل یک کمیسیون بین المللی حقیقت یاب برای بررسی عملکرد پلیس ایران را تصویب کرد، وارد این بحث شدم. برای ما سوال است اگر پلیس اسرائیل هفتاد سال است که هر روز فلسطینی ها را می کشد، چرا این کمیسیون در آنجا تشکیل نمی شود؟

گفت: چرا برای شنبه ها در پاریس تشکیل نشد؟ پلیس آمریکا در 9 ماه 700 انسان بی گناه را بدون کشتن حتی یک افسر پلیس کشت، چرا این کمیسیون تشکیل نمی شود؟ چرا هیبت سازمان ملل را خراب می کنید؟ چرا جایگاه حقوق بشر را خراب می کنید؟ زمان حفاظت از مردم و ملت ها به پایان رسیده است. با این تبعیض اکنون نتیجه بررسی این کمیسیون مشخص است. وقتی گردن 81 مخالف سیاسی در یک روز در عربستان سعودی سر بریده شد، حقوق بشر در آنجا کشته شد. زمانی که پنج فرزند شیخ زکزاکی به ناحق توسط پلیس نیجریه به همراه هزاران نفر دیگر فقط به دلیل شیعه بودن و وفادار بودن به ایران به شهادت رسیدند، حقوق بشر در آنجا از بین رفت. این به درد من می خورد، اما شما حتی یک آه از شورای حقوق بشر بیرون نیاوردید. آنها از خانه ها و خانه های خود و از املاک و مزارع پدران و اجداد خود رانده شدند و از حق شهروندی رسمی محروم شدند و به کشورهای دیگر تبعید شدند. بحرین بارها تابعیت بحرینی مخالفان خود را لغو کرده است. کشور آنها را اخراج می کند آیا این ضایع شدن حقوق نیست؟

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها تاکید کرد که باید مطالبات معقول و منطقی ملت را در خطبه ها مطرح کنیم تا نیازی به کف خیابان نباشد. و مهم این است که امکان فساد و تخلف به طور کامل از نهادهای دولتی ریشه کن شود، انصاف این است که دولت محترم با توسعه دولت هوشمند و دولت الکترونیک به تدریج تمامی موانع حساس را برطرف خواهد کرد. مثبت است که این اقدامات تحقق آرزوی بزرگ ملت ماست. همه ملت ها خواهان یک سیستم بسیار هوشمند برای مدیریت کلیه تراکنش های مالی، مجوزها، حقوق، وجوه، مناقصات، مناقصات و ارائه تسهیلات و هرگونه احتمال خیانت هستند. استفاده از تجربه دنیا در این مورد بسیار مهم است، آنها با کمترین هزینه دست خیانت را کوتاه کرده اند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای قطع دست دلالان گفت: اخیراً اقدامات بسیار خوبی در کشور برای قطع دست دلالان و دلالان و جلوگیری از فساد کالاهای دولتی مانند پتروشیمی، فرآورده های نفتی، سیمان و به بازار بورس تمام دلالان پتروشیمی، سیمان و … را که بعضاً درآمدهای زیادی هم داشتند قطع کرد، اخیراً ایران خودرو نیز در پایگاهی این محصول را در بورس اعلام کرده است. قیمت و مشتریان در حال رقابت هستند و پول حاصل از رقابت به جای دلال به ایران خودرو اختصاص می یابد و با این روش دلال از دست یافته خلاص می شود و طبیعتا قیمت به تدریج واقعی تر می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مطالبات مردم انصاف در اشتغال است، گفت: ملت ما به ویژه خانواده ها و والدین نسبت به این موضوع بسیار حساس هستند، همگان توجه داشته باشند که استخدام در خدمات دولتی از طریق آزمون انجام می شود، آزمون نیز توسط سازماندهی شده است. سازمان سنجش کشور در حال حاضر به ازای هر سه نفر بازنشسته یک نفر در نهادهای مدیریتی به ازای هر دو نفر یک نفر البته شرکت منصوب می شود. کشورها با ادارات امنیتی و خدمات استخدام قرارداد دارند که دولت تصمیم گرفته است این استخدام ها را نیز سازماندهی کند.

آیت الله عاملی در پایان سخنان خود گفت: از این پس حتی جذب شرکت ها از طریق آزمون خواهد بود، زمانی که مجوز جذب شرکت می آید، اداره مربوطه باید این مجوز را رسماً اعلام کند، سپس آزمون انجام می شود. به طوری که هر انتصابی در شرکت ها شفاف باشد کمیسیون تخلفات اداری نیز فعال می شود اگر کارمندی نارضایتی ایجاد کند یا درخواست رشوه کند بی رحمانه عمل می کند و اخیرا چند نفر را برکنار کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید