ایران با کمیسیون حقیقت یاب همکاری نخواهد کرد


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914217

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور قطعنامه حقوق بشری علیه تهران گفت: ایران هیچ گونه همکاری با این کمیته سیاسی نخواهد داشت و جمهوری اسلامی داوطلبانه به مسئولیت خود و این قبیل اقدامات عمل می کند. کمکی به حقوق افراد نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با پوشیدن ماسک شیمیایی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت: این نقاب هولناک بیانگر خاطرات شهروندان ایرانی و نیروهای مسلح ما در دوران دفاع مقدس در 16 یا 17 سالگی بودم. یک مدتی که سنم بود جبهه های جنگ این نقاب که ظاهری ترسناک دارد یکی از مواردی بود که همیشه در مناطق مختلف حتی پشت جبهه همراه ما بود.

با اشاره به جنایات رژیم بعث در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران جنگ، دولت های غربی از جمله دولت آلمان با علم و آگاهی دولتمردان این کشور مواد شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند که جنایات زیادی مرتکب شد. با این سلاح ها و تجهیزات علیه مردم ایران و عراق. سازمان ملل نقش آلمان در مسلح کردن عراق به مواد شیمیایی را روشن کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به 7 آبان روز نیروی دریایی گفت: روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به همه ملوانان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در انجام ماموریت مهم حفاظت از نیروی دریایی تبریک می گویم. آبهای ملی، مرزهای زمینی و دریایی برای شما آرزوی موفقیت داریم.

وی ادامه داد: امروز سالروز شهادت بسیجی بسیجی و کارشناس برجسته فناوری هسته ای و دفاعی کشورمان شهید فخری زاده است که تا حد زیادی توسط تروریسم سازمان یافته رژیم آپارتاید صهیونیستی به شهادت رسید. روح این شهید را درود می فرستیم. همچنین روز سه شنبه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین و چهارشنبه روز میلاد حضرت زینب و روز پرستار است. پیشاپیش خدمت ایشان را تبریک عرض نموده و آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

کنعانی به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل ولز در جام جهانی تاکید کرد: برای تیم ملی فوتبال در مسابقات پیش رو آرزوی موفقیت می کنیم و برایشان دعا می کنیم، بازی فنی و بسیار جذاب و بازی را به آنها تبریک می گوییم. شیرین آنها این کار را کردند و دل ملت ایران را به دست آوردند و امیدواریم در سایه تلاش آنها شاهد یک بازی خوب و یک نتیجه شیرین دیگر برای بازی مهم فردا مقابل تیم فوتبال آمریکا باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره قطعنامه حقوق بشر علیه ایران گفت: بیانیه وزارت امور خارجه منتشر شد و ایران با این کمیته سیاسی همکاری نخواهد کرد و جمهوری اسلامی داوطلبانه به مسئولیت خود عمل می کند. و چنین اقداماتی کمکی به حقوق بشر نخواهد کرد


بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر حمله ایران به کشتی تجاری رژیم صهیونیستی را اتهامی واهی به کشورمان دانست و گفت: اتهام واهی به ایران هدف رژیم صهیونیستی و سایر متحدان آن است و اگر ایران کاری را انجام می دهد، آنقدر شجاع است که بخواهی مسئولیت آن را به عهده بگیری.



تکمیل…

دیدگاهتان را بنویسید