ایران جزو 10 کشور برتر در زمینه سلول های بنیادی / رتبه اول تولید علمی در منطقه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله حوزه های جدید در جهان هستند که باید ترویج شوند. همزمان با تلاش های جهانی فعالان حوزه فناوری و نوآوری در کشور، تحولات جدیدی در این حوزه رخ داده است و ایران در این زمینه حرفی برای گفتن دارد.

اولین اقدام، تأسیس پژوهشکده رویان به عنوان اولین مرکز پزشکی، آموزشی و پژوهشی در زمینه سلول های بنیادی در سال 1359 با حمایت رهبر معظم انقلاب بود و محققین ایرانی در سال 1361 به اولین سلول های بنیادی دسترسی پیدا کردند. ششمین طرفی که این دانش را به دست آورد.

با بهبود سلامت و کشف روش های درمانی جدید، سطح سلامت جامعه و امید به زندگی در جهان افزایش یافته است. با این حال، بیماری‌های مزمن مرتبط با انحطاط بافت‌ها و اندام‌ها، و همچنین بیماری‌های ارثی و سرطان، امروزه همچنان چالش‌های پزشکی حل‌نشده هستند و دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی راه‌حل‌های مؤثری برای غلبه بر آنها ارائه می‌دهند. مشکلاتی ایجاد می کند.

امروزه سلول درمانی و تولید فرآورده های سلولی حرف اول را می زند و ایران جزو 10 کشور برتر دنیا از نظر کسب دانش فنی سلول های بنیادی است. این منطقه.

07698a72 2127 4889 87e3 ed6cc850fb81 خبر خاکستری

شش سال پیش جایگاه ایران در علم سلول های بنیادی در جهان 131 بود که اکنون به 13 رسیده است. سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید