ایران دارای بزرگترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه است

بر اساس این گزارش، برنز در یک سخنرانی در مجمع امنیتی اسپن مدعی شد که ایران هفته ها تا تولید مواد غنی شده مورد استفاده در تولید سلاح های هسته ای فاصله دارد.

رئیس سازمان جاسوسی سیا درباره برنامه موشکی ایران نیز گفت: آنها اکنون بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه را در اختیار دارند و این موضوع و پهپادها بزرگترین دغدغه ماست.

ویلیام برنز در واکنش به سفر اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران اظهار داشت: حقیقت این است که روسیه و ایران در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند و در تلاش هستند تا تحت تحریم های سنگین از انزوای سیاسی خارج شوند.

رئیس سازمان جاسوسی سیا در ادامه ادعاهای خود افزود: اما اینکه آنها به یکدیگر نیاز دارند به این معنا نیست که واقعاً به یکدیگر اعتماد دارند، بلکه آنها رقیب انرژی و رقیب تاریخی هستند.

برنز با این استدلال که ایران و روسیه در تلاش هستند تا نشان دهند که گزینه هایی دارند، گفت که سفر پوتین به تهران نشان دهنده وجود مشکلات در صنعت دفاعی روسیه است.

این مقام آمریکایی ادامه داد: معتقدم محدودیت هایی برای کمک به یکدیگر وجود دارد.

برنز همچنین گفت که دیدن عکس های دیدار پوتین با رهبران ایران باعث ایجاد حس نوستالژی در او نشده است.

رئیس سازمان سیا همچنین اظهارات لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه به ایران توصیه کرده هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار روسیه قرار ندهد را تکرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید