ایران رتبه اول کشف مواد مخدر در جهان را دارد


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916670

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به کشفیات مواد مخدر کشورمان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش رسمی سازمان ملل، ایران رتبه اول اکتشافات را در جهان دارد و در واقع بیش از 90 درصد کشفیات تریاک جهان حدود 50 است. درصد مرفین جهان و همچنین حدود 27 درصد هروئین جهان تنها متعلق به ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکنون چه توافقاتی با سایر کشورها و سازمان های بین المللی برای مقابله با این ماده تریاک داشته است، گفت: دیپلماسی بین المللی اسلام آباد. جمهوری ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر از جایگاه بالایی برخوردار است و به همین دلیل با بسیاری از کشورها از جمله بلغارستان، رومانی و … در زمینه مبارزه با مواد مخدر اسناد و تفاهم نامه هایی امضا کرده ایم.

وی افزود: همچنین امسال با دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد برای پیشگیری و مقابله با مت آمفتامین ها و مواد مخدر صنعتی سند مبادله کردیم که در حال افزایش است و اکنون با روندی مواجه هستیم که پیش سازها از کشورهای اروپایی می آیند. افغانستان و تبدیل شدن به مواد مخدر صنعتی و بازگشت دوباره و صادرات به تمام دنیا.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در این راستا سند ملی تهیه شده که با سازمان ملل مبادله می شود و در حوزه برنامه ملی به این موضوع توجه ویژه خواهد شد.

مومنی به کشفیات مواد مخدر کشورمان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش رسمی سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران رتبه اول اکتشافات را در جهان دارد و در واقع بیش از 90 درصد کشفیات تریاک جهان حدود 50 درصد است. مرفین دنیا و حدود 27 درصد هروئین دنیا فقط متعلق به ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید