ایران ضامن امنیت خلیج فارس است/ تجربه دشمن ریختن آب به هاون است


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904402

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت خلیج فارس را تضمین می کند اگر فکر می کنند می توانند امنیت کشور را تهدید کنند یعنی امنیت خلیج فارس به خطر می افتد زیرا امنیت خلیج فارس بستگی به امنیت جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی که امروز برای بازدید از طرح های توسعه به استان بوشهر سفر کرده است. وی این را در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد. وی افزود: دشمنان به اشتباه تصور می کنند می توانند امنیت ایران را تهدید کنند.

رئیس شورای امنیت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت خلیج فارس را تضمین می کند اگر فکر می کنند می توانند امنیت کشور را تهدید کنند به این معنی است که امنیت خلیج فارس به خطر می افتد زیرا امنیت خلیج فارس به خطر می افتد. خلیج فارس وابسته به امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر وحیدی گفت: این تصورات اشتباه و محاسبات اشتباه دشمنان است که مرتباً همین مسیر را دنبال می کنند و سر به سر می گذارند زیرا امنیت کشور در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی امنیت خلیج فارس را تضمین کرده و می کند.

وزیر کشور با بیان اینکه ملت ایران با صلابت، وحدت و انسجام ملی بر زمین است، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران هرکس نظر یا انتقادی دارد می تواند مطرح کند. اگر امروزه این کار به روش های مختلف در سطوح مختلف انجام می شود، البته ما به دنبال تسهیل بیشتر در این مورد هستیم.

دکتر وحیدی تاکید کرد: هرکس نظر و انتقادی دارد می تواند مطرح کند اما اغتشاشگرانی که کسب و کار مردم را به خطر بیندازند و زندگی آنها را مختل کنند را هیچکس نمی پذیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط را کاملا تحت کنترل داریم و مشکلی وجود ندارد. البته دشمن از طریق کانال های خبری خود در صدد برهم زدن امنیت است، اما باید بدانند که این تلاش ها فقط آب به خمپاره انداختن است و دشمن باید توجه داشته باشد که اطلاعات غلط آنها را به یاد بیاورد و اصلاح کند.

وزیر کشور با بیان اینکه با تلاش دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اغتشاشات کنترل شد، گفت: افرادی که اغتشاشگر بودند دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند و دستگاه قضایی به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

دکتر وحیدی تاکید کرد: البته با جوانانی که احساساتی شده اند برابر شرع برخورد می شود اما با افرادی که قیام کرده و در بی نظمی و احیاناً خرابکاری اصرار داشته اند نیز طبق موازین قضایی عادلانه برخورد می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تعداد دستگیری ها و خسارت به اموال عمومی در اغتشاشات اخیر گفت: تعداد زیادی از دستگیرشدگان با قرار وثیقه آزاد شده اند اما با این وجود آمار جمع بندی شده و از سوی دستگاه های ذیربط اعلام خواهد شد. .

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه بسیاری از دستگیرشدگان ابراز پشیمانی کردند، گفت: تحت تأثیر ساخت و سازهای دروغین فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی به ویژه برخی تلویزیون های مرتبط با جریان های منطقه از جمله عربستان سعودی و برخی از کشورهای غربی قرار گرفته اند. کشورها’.

دکتر وحیدی ادامه داد: در این کانال ها مشکلات ناآرامی و آشوب نه تنها آموزش داده می شود بلکه ترویج و هدایت می شود، باید در سطح بین المللی به آن پرداخته شود و ملت ما حق دارد اعتراض خود را مطرح کند و در فرصت مناسب خواستار محاکمه آنها شود. و فرم.

وی افزود: با این حال بسیاری از دستگیرشدگان ابراز پشیمانی کردند که تعداد زیادی از آنها آزاد شدند و تعداد کمی از آنها که در اغتشاشات پرونده روشنی داشتند به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا پرونده آنها بررسی و تفهیم اتهام شود و نتیجه آن اعلام شود. آزمایشات اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید