ایران مطمئن است که ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با آن نخواهد شد. چرا؟

ایران مطمئن است که ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با آن نخواهد شد.  چرا؟

روز جدید علیرغم اظهارات تند مقامات سابق و فعلی آمریکا مبنی بر رویارویی نظامی با ایران، اگر این کشور غنی سازی خود را افزایش دهد و شروط آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای را نپذیرد، به نظر می رسد این تهدیدها در حد حرف باقی بماند. طرف ایرانی علاقه ای به این موضوع ندارد زیرا می داند واشنگتن از ترس تکرار سناریوی سال 2003 با عراق هرگز وارد تقابل مستقیم با تهران نخواهد شد.

رای الیوم اینها افزود: با وجود اظهارات تند مقامات قبلی و فعلی آمریکا، به نظر می رسد در صورتی که آمریکا غنی سازی خود را افزایش دهد و شروط آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای را نپذیرد، وارد یک رویارویی نظامی با ایران خواهند شد. تهدیدها همچنان کلماتی هستند که طرف ایرانی به آن علاقه ای ندارد زیرا می داند که واشنگتن هرگز از ترس تکرار سناریوی عراق در سال 2003 وارد تقابل مستقیم با تهران نخواهد شد.

در واقع جو بایدن می داند که وارد شدن به هرگونه رویارویی نظامی با ایران منجر به شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی و کاهش محبوبیت او می شود، به خصوص اگر رسانه های آمریکایی و جهانی تعداد کشته ها را گزارش کنند. و از تلفات نیروهای آمریکایی در جریان درگیری با ایران خبر می دهند. اما در صورت وقوع جنگ، ارتش ایران قطعاً جبهه خود را در برابر ایالات متحده گسترش داده و با استفاده از هواپیماهای جنگی و موشک های بالستیک خود، نیروها و پایگاه های نظامی مرتبط در دولت های منطقه را هدف قرار خواهد داد.

طبق گزارش ها، ایران موشک هایی با برد بیش از 2000 کیلومتر دارد، از جمله موشک خرمشهر که در 29 شهریور 1396 معرفی شد، این موشک 13 متر طول دارد و می تواند کلاهکی به وزن 1800 کیلوگرم را حمل کند.

همچنین با توجه به اینکه ایران یکی از مهم‌ترین کشورهای محور مقاومت است، این امر می‌تواند منجر به وقوع یک جنگ بزرگ منطقه‌ای شود که در نهایت منجر به جنگ هسته‌ای می‌شود، زیرا همپیمانان ایران، روسیه و چین نیز وارد نبرد می‌شوند. . و روسیه ایران را در استراتژی خود برای مقابله با محور غربی آمریکا و مانعی محکم در برابر طمع آمریکا در قفقاز جنوبی، آسیای مرکزی و حتی افغانستان به عنوان یک کشور بزرگ می‌بیند.

بنابراین همکاری و اتحاد راهبردی با ایران بخشی از برنامه راهبردی روسیه برای به چالش کشیدن حاکمیت آمریکا و در عین حال تقویت موقعیت منطقه ای مسکو است.

پس از آن، جو بایدن هرگز اهداف نظامی در ایران را بمباران نخواهد کرد، حتی اگر تحت فشار لابی صهیونیستی و رسانه های آن باشد. ایران که به دنبال انتقام از واشنگتن در تلافی است، به حملات محدود آمریکا به شاخه‌هایش در سوریه و عراق و همچنین نیروهایش به سرعت پاسخ داده است. [شیعه] چندین پایگاه ایالات متحده در عراق را هدف قرار داد و بایدن را به روشنی بیان کرد که اقدامات ایران علیه منافع ایالات متحده در حال پاسخگویی است.

فراموش نکنیم که دولت های مورد حمایت آمریکا از جمله امارات و عربستان سعودی نیز مورد حمله قرار گرفته اند، اما آمریکا سکوت کرده و خواستار راه حل های دیپلماتیک شده است. از جمله حملات حسینی به نفتکش ها در بندر الفجیره امارات و هدایت خطوط لوله نفت به عمق عربستان سعودی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین. در همین حال الجزیره مقاله ای با عنوان «تاریخچه شکست های آمریکا علیه ایران … چرا آمریکا اعلان جنگ دارد؟» منتشر کرد.

بنابراین، ایالات متحده که سال ها از استراتژی نظامی استفاده می کند، اکنون به دنبال تمرکز بر اقیانوس هند و آرام است و به دنبال خروج تدریجی از خاورمیانه است که همیشه صحنه جنگ های فرقه ای، نژادی و مذهبی بوده است. و درگیری ها در حالی که در خاورمیانه، واشنگتن به دنبال حفظ برتری اسرائیل بر تهران در زمینه فناوری و ارتش است، زیرا اسرائیل متحد نزدیک ایالات متحده در منطقه است.

در مجموع، اگر منافع حیاتی ایران بر همسایگانش متمرکز شود یا تأسیسات هسته‌ای آن در عمق باتلاقی که ایران برایش ایجاد می‌کند، مورد حمله قرار گیرد، ایالات متحده بزرگ‌ترین بازنده است.

دیدگاهتان را بنویسید