ایران و آذربایجان ممکن است از نظر موقعیت استراتژیک آینده خوبی در منطقه داشته باشند


ساعت: 17:38
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894214

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ایران و آذربایجان با روابط گسترده خود از نظر موقعیت استراتژیک و استراتژیک در منطقه می توانند آینده خوبی در منطقه داشته باشند، گفت: تعدادی از مسائل اجرایی و عملیاتی و تعدادی هماهنگی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در موضوعاتی مانند مواد مخدر و غیره برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه سفر دادستان کل جمهوری آذربایجان در نشست با خبرنگاران درباره جزئیات این دیدار گفت: دادستان کل آذربایجان به دعوت دادستان محترم به ایران آمد. ژنرال ایران و با وزیر دادگستری ملاقات کرد و خواستار دیدار شد، او ما را هم ساخت.

وی افزود: آنها درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف صحبت کردند. طبیعتاً مسائل مشترک زیادی بین ما وجود دارد و در مذاکرات هر دو طرف تاکید کردند که کشورهای ثالث در روابط خوب دو کشور دخالت نکنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در روابط ما توطئه هایی وجود دارد و طرف ثالث سعی در ایجاد سوء تفاهم دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع به نفع هیچ یک از دو کشور ایران و آذربایجان نیست.

وحیدی با تاکید بر اینکه ایران و آذربایجان با روابط بسیار گسترده خود به لحاظ موقعیت استراتژیک در منطقه می توانند آینده خوبی در منطقه داشته باشند، گفت: یک سری مسائل اجرایی و عملیاتی و یک سری هماهنگی در موضوعاتی مانند پزشکی و مواردی از این دست. آنهایی که

وی افزود: در مورد مشکلات مسافران و رانندگان خود که به آذربایجان سفر می کنند در خصوص تصور برخی از داروهایی که در ایران مجوز دارند و در آنجا مجوز ندارند و مواد مخدر محسوب می شوند صحبت کردیم تا وضعیت بررسی و اصلاح شود.

وزیر امور داخله در خاتمه خاطرنشان کرد: در خصوص همکاری های بین کشورها در زمینه تبادل اسرا نیز بحث و تبادل نظر شد و موضوعات مختلف دیگری نیز مطرح شد که طرفین در این خصوص توافق کردند و می تواند به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید