ایران و عربستان سعودی در مورد برخی مسائل به توافق رسیده اند

زمان: 15:52
منتشر شده در: 1400/07/16
کد خبر: 1774333

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مذاکرات تهران و ریاض در مسیر درستی پیش می رود ، گفت: ایران و عربستان در مواردی به توافق رسیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (جمعه) در مصاحبه با المیادین به موضوعات مختلف از جمله مذاکرات تهران و ریاض پرداخت.

وزیر خارجه ایران گفت: “مذاکرات بین ایران و عربستان در مسیر درستی پیش می رود و ما نیاز به مذاکرات بیشتری داریم.”

حسین امیرعبداللهیان افزود: ما و عربستان در برخی زمینه ها به توافق رسیده ایم و از این مذاکرات استقبال می کنیم.

امیر عبداللهیان گفت: “مذاکرات ما با عربستان به نفع منطقه است.” این یک گفتگوی سازنده است. ایران و عربستان دو کشور مهم هستند و نقش مهمی در ثبات امنیت در منطقه ایفا می کنند ».

وی افزود: ایران معتقد است که از معادله گفتگو استقبال می شود [از دیگران] این می تواند آینده درخشانی برای منطقه داشته باشد ».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و تأکید کرد: اگر کشور دیگر در بازگشت به مذاکره جدی نباشد ، در مذاکرات وقت تلف نمی کنیم. اگر ایالات متحده به طور جدی به توافق هسته ای بازگردد ، می توانیم روی آن حساب باز کنیم. “

حسین امیرعبدالهیان همچنین گفت: “هدف اصلی دولت ایران یک برنامه جامع اقتصادی چند جانبه است. در آینده ای نزدیک نتایج ابتکارات ایران برای برقراری صلح و امنیت در منطقه را مشاهده خواهید کرد. »

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز وارد لبنان شد. وزیر خارجه ایران در اقامت دیروز خود در لبنان با رئیس جمهور ، رئیس پارلمان ، نخست وزیر و وزیر امور خارجه دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

المنار امروز اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان با سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان دیدار کرده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید