ایران و قطر بر سر ایجاد خطوط کشتیرانی منظم توافق کردند


ساعت: 23:43
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809740

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با همتای قطری خود در خصوص ایجاد خطوط کشتیرانی منظم بین بنادر دو کشور و همچنین توافق برای استفاده بیشتر از خطوط هوایی تجاری قطر بر فراز ایران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی پیش از سفر به قطر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه سفر به قطر و مذاکره با همتای قطری خود از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود، افزود: سفر به قطر. برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور و امیدواریم این سفر زمینه را برای دیدارها و گفتگوهای تجار دو کشور در آینده نزدیک به منظور گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور فراهم کند.

وی با اشاره به سطح بالای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور افزود: در این سفر از بنادر و فرودگاه‌های تجاری قطر بازدید می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با توجه به عزم سیاسی، زمینه‌های همکاری بین فعالان اقتصادی دو کشور فراهم شود. مقامات از هر دو طرف.”

وزیر راه و شهرسازی همچنین به سفر آتی حجت الاسلام رئیس جمهور به قطر در روز دوشنبه اشاره کرد و افزود: امیدواریم با حضور رئیس جمهور در زمینه همکاری های ترانزیت و حمل و نقل به توافقات خوبی دست یابیم.

قاسمی با اشاره به اهمیت راهبردی ایران در منطقه و ظهور آن در تقاطع کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب، افزود: توسعه روابط با کشورهای همسایه یکی از اصلی ترین راهبردهای سیاسی و اقتصادی دولت است و ما نیز در این راستا هستیم. سفرهای مختلفی را امتحان کرده‌اند.» روابط بین این دو را گسترش دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید