ایران و کره جنوبی فرصت های خوبی برای توسعه همکاری ها در زمینه مدیریت منابع آب دارند

ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922089

سفیر کره جنوبی در تهران با ابراز امیدواری نسبت به توسعه و تقویت همکاری های ایران و کره جنوبی در صنعت آب و فناوری های مرتبط، گفت: ایران و کره جنوبی ظرفیت ها و زمینه های عظیمی برای ایجاد همکاری در حوزه مدیریت آب دارند. منابع آب و بهره گیری از دانش روز در این زمینه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت نیرو، یون کانگ هیان در بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور، ضمن ابراز امیدواری برای توسعه و تقویت همکاری های ایران و کره جنوبی در صنعت آب و فناوری های مرتبط، گفت: امروز در دنیا هیچ کشوری از مشکل کم آبی و استرس مصون نیست. در برخی کشورها این امر به صورت کم آبی و خشکسالی و در برخی دیگر به صورت سیل و طغیان رودخانه ها رخ می دهد.

سفیر کره جنوبی در تهران با اشاره به مشکلات مربوط به کمبود آب در این کشور افزود: این مشکل در مقایسه با سایر کشورها از جمله ایران کمتر دیده می شود. با این تفاسیر مدیریت منابع آب در کره با دقت بیشتری انجام می شود.

وی تاکید کرد: بحث مدیریت آب موضوع بسیار گسترده ای است و شامل مدیریت نزولات جوی طبیعی مانند باران و برف تا آب های سطحی و فاضلاب، آب شیرین کن ها، تصفیه خانه ها و تولید برق می شود.

یون کانگ هیان با بیان اینکه بسیاری از حوزه های وسیع تحت تاثیر مدیریت منابع آب هستند، گفت: بر این اساس کشورهای ایران و کره جنوبی ظرفیت ها و زمینه های گسترده ای برای ایجاد همکاری در زمینه مدیریت منابع آب دارند.

سفیر کره جنوبی در تهران با اشاره به الگوی مدیریت منابع آب کره جنوبی ادامه داد: موضوع مدیریت منابع آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای ایجاد زیرساخت های لازم سرمایه گذاری های عظیمی در این زمینه نیاز است. این امر اهمیت دخالت دولت و مدیریت منابع آب را دو چندان می کند.

وی با ابراز تمایل به کسب اطلاعات در زمینه مدیریت آب و فناوری های مرتبط در ایران، افزود: بر همین اساس در نمایشگاه صنعت آب ایران و تاسیسات آب و فاضلاب حضور پیدا کردم. با توجه به شرایط کنونی در حوزه منابع آبی در دنیا، تاکید می شود که حتی یک قطره آب نیز هدر نرود.

سفیر کره جنوبی بر لزوم استفاده از فناوری های نوین برای مدیریت منابع آب تاکید کرد و خاطرنشان کرد: فناوری های متعارف تا حد زیادی کارایی و مفید بودن خود را از دست داده اند. بر این اساس در کره جنوبی از توانایی شرکت های دانش بنیان در مدیریت منابع آب بهره مندیم، این مراکز بر توسعه فناوری های نوین متمرکز هستند و فرصت های زیادی برای همکاری ایران و کره جنوبی در این زمینه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید