ایمنی و امنیت مهمترین مسئله در بخش فرودگاهی است

ساعت: 13:36
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923486

مشاور رئیس‌عامل در امور فرودگاهی، مدرن بودن فرودگاه‌ها را مهم دانست و گفت: امروزه سرعت تحولات بسیار بالاست و ایمنی و امنیت از مهم‌ترین مسائل حوزه فرودگاهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا رستمیان مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه ها در مراسم معارفه مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل فرودگاه های استان فارس با بیان اینکه فرودگاه شیراز یکی از فرودگاه های پیشرو کشور است، وی بر اهمیت به روز نگه داشتن فرودگاه ها تاکید کرد و گفت: امروز سرعت تغییرات بسیار بالاست و ایمنی و امنیت از مهمترین مسائل حوزه فرودگاهی است.

رستمیان در این مراسم با بیان اینکه فرودگاه شیراز یکی از فرودگاه های شاخص کشور با سابقه حفاظت شده است، انتخاب مدیرکل برای این فرودگاه را بسیار حساس خواند.

وی با اشاره به تعاریف بین المللی و داخلی به فرودگاه ها به عنوان یکی از حساس ترین و پیچیده ترین بخش های حمل و نقل اشاره کرد و گفت: یکی از مولفه های مهم برای سرمایه گذاری وجود زیرساخت های فرودگاهی در مناطق است و به عبارتی فرودگاه ها یکی از بخش های حمل و نقل هستند. عوامل موثر در تولید نیز مورد توجه قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت به روز نگه داشتن فرودگاه ها گفت: امروز سرعت تغییرات بسیار سریع است و ایمنی و امنیت مهمترین موضوع در بخش فرودگاهی است و همه ما کارکنان فرودگاه، پلیس و نیروی انتظامی. سپاه امنیت هوانوردی برای دستیابی به این اهداف با یکدیگر همکاری می کنند.”

وی ضمن قدردانی از کریم آقایی در مدیریت فرودگاه های استان فارس در مدت تصدی مسئولیت، از کلیه کارکنان این اداره کل خواست برای پیشرفت بهتر با مدیریت جدید همکاری لازم را داشته باشند.

غلامرضا کریم آقایی مدیرکل سابق فرودگاه های فارس نیز گفت: مسئولیت فرودگاه مشکلات زیادی دارد و خداوند متعال را شاکرم که در مدت مسئولیت و مدیریتم در اداره کل فرودگاه های فارس مشکل خاصی پیش نیامد.

وی افزود: ایشان همیشه به مدیریت جمعی توجه داشته اند و فکر می کنم مدیریت یک مجموعه در قالب شهر فرودگاهی یک مسئولیت جمعی است.

کریم آقایی گفت: امنیت و امنیت مسافران در پروازها و فرودگاه را مهمترین دغدغه و مسئولیت خود می داند و گفت: در سایه امنیت ایمنی نیز ایجاد می شود و رفاه مسافران را به دنبال دارد.

سرپرست اداره کل فرودگاه های فارس گفت: در تلاش هستیم با تکمیل پروژه های شاخص اداره کل فرودگاه های فارس به شهر شیراز و ایران اسلامی ارج نهیم.فخرالدین کشاورز از مدیرعامل شرکت فرودگاه های فارس قدردانی کرد. شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه ها از اعتماد وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری، هماهنگی و صدای واحدی که در اداره کل فرودگاه های استان فارس وجود دارد خدمات رسانی کنیم. اجازه دهید به جایگاه این اداره کل و مردم شهر شیراز احترام بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید