اینترنت Starlink به تلفن های همراه می آید

اینترنت Starlink به تلفن های همراه می آید

T-Mobile و SpaceX برنامه جدیدی به نام “Coverage Above & Beyond” را دنبال می کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اینترنت ماهواره ای استارلینک متعلق به اسپیس ایکس از سال آینده به طور مستقیم در دسترس تلفن های همراه قرار خواهد گرفت.

این برنامه مشترک توسط ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و مایک سیورت، رئیس و مدیر عامل T-Mobile اعلام شد و هدف آن ارائه اتصال سلولی در هر نقطه از جهان، صرف نظر از اینکه کاربران چقدر از برج های تلفن همراه فاصله دارند، است.

اسپیس ایکس سخنرانی خود را با تاکید بر نیازهای ارتباطی آغاز کرد و گفت: «تقریباً 20 درصد [ایالات متحده] نمی توان به شبکه های بی سیم سنتی دسترسی داشت. پایانه های اصلی Starlink اینترنت پرسرعت را به این مکان ها ارائه می دهند، اما بزرگ و گران هستند و برای استفاده از خدمات خود نیاز به دید واضح از کل آسمان دارند.

ارائه سرویس Starlink برای دستگاه های تلفن همراه با ماهواره های نسل دوم این شرکت
با وجود این همکاری، T-Mobile قصد دارد طیف PCS فرکانس متوسط ​​موجود خود را در نسل دوم ماهواره‌های Starlink که سال آینده با موشک استارشیپ پرتاب خواهد شد، ادغام کند. این اجازه می دهد تا تلفن های هوشمند بدون نیاز به هیچ گونه تغییری مستقیماً به ماهواره ها متصل شوند و امکان ارسال پیام های متنی MMS و SMS و احتمالاً صدا و مقادیر کمی داده از هر نقطه از جهان را فراهم می کند. نکته قابل توجه دیگر این است که T-Mobile قصد دارد این سرویس را بدون هزینه اضافی در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

با این حال، از نظر سرعت و اتصال بسیار محدودتر از پایانه‌های اندازه کامل یا شبکه‌های استاندارد 4G یا 5G خواهد بود، با تنها دو تا چهار مگابیت پهنای باند در هر منطقه سلولی.

در مراسم اعلام این برنامه، ایلان ماسک گفت که این سرویس به طور بالقوه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و به مردم امکان دسترسی به خدمات ارتباطی در مکان‌هایی که دسترسی به آن دشوار است را بدهد. در حالی که این خبر هیجان انگیز به نظر می رسد، ماسک توضیح داد که این فناوری نمی تواند جایگزین خدمات فعلی تلفن همراه شود و بیشتر برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

این دو شرکت در حال حاضر امیدوارند برنامه Coverage Above & Beyond خود را تا پایان سال 2023 در نسخه بتا داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید