این استان ها باید تا پایان هفته انتظار برف سنگین را داشته باشند

صادق ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز (11 بهمن ماه) در کمربند شمالی، کمربندی غربی و مرکز کشور، در کوهستان ها و ارتفاعات البرز مرکزی، شمال بوشهر و غرب استان بارندگی خواهد بود. یزد. گاهی اوقات رعد و برق پیش بینی می شود.

این استان ها باید تا پایان هفته انتظار برف سنگین را داشته باشند

وی ادامه داد: امروز بارش ها در شمال و شرق استان های خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی و شمال قزوین، البرز و تهران شدیدتر خواهد بود. .

عکس های منتشر شده از تهران خبر از بارش شدید برف در شمال پایتخت می دهد. در بیشتر نقاط تهران باران بی وقفه می بارد.

به دلیل برودت هوا و بارندگی بی وقفه امروز تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان های فیروزکوه، لواسانات و رودبار قصران غایب بود.

با وجود تلاش ماموران شهرداری و شن ریزی معابر، تردد خودروها به کندی صورت می گیرد و ترافیک سنگینی در شریان های اصلی جاده در شمال پایتخت مشاهده می شود.

این استان ها باید تا پایان هفته انتظار برف سنگین را داشته باشند

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور در روز چهارشنبه (12 باخمن) از شدت بارندگی در غرب کشور بتدریج کاسته می شود و پیش بینی می شود بیشترین بارندگی در شمال شرق، شرق باشد. ، جنوب و در بخش هایی از جنوب شرق کشور پراکنده است.

وی افزود: در این روز بارش در چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، جنوب شرق لرستان، شرق خوزستان، شمال بوشهر و شمال فارس شدیدتر خواهد بود.

ضیائیان همچنین گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش برف، کاهش نسبی دما، مه، آلودگی و در برخی مناطق رگبار برف و احتمال ریزش بهمن پیش بینی می شود.

وی افزود: روز پنجشنبه (13 بهمن ماه) در استان های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور و همچنین در بوشهر، فارس و برخی مناطق استان های کرمان، یزد، خراسان جنوبی و جنوبی بارندگی خواهیم داشت. خراسان رضوی.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز جمعه (14 بهمن) در برخی مناطق شمال غرب و برخی مناطق خراسان رضوی و جنوب بارش پراکنده و سامانه بارشی خواهد بود. شرق کشور را ترک خواهد کرد. روز شنبه (24 بهمن) در اکثر مناطق کشور جوی پایدار خواهد بود.

وی افزود: وزش باد شدید روز سه شنبه در جنوب غرب، غرب، مرکز، جنوب، شرق و شمال شرق کشور و روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب، غرب، مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور رخ می دهد. پودر دور از انتظار نیست.

ضیائیان همچنین گفت: روز سه شنبه در نیمه غربی خلیج فارس و روز چهارشنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (12 بهمن) نیمه ابری و تا ساعاتی دیگر بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. ، وزش باد در نقاطی باد و ابر به تدریج با کمینه دمای 2 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در روز پنجشنبه (13 بهمن ماه) در نقاطی نیمه ابری و وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت. با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (11 و 12 بهمن) بندرعباس و بوشهر با دمای 22 و 23 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای 3- و 4- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید