این استقلالی ها بعد از اولین برد در لیگ برتر مقابل پرسپولیس است

این استقلالی ها بعد از اولین برد در لیگ برتر مقابل پرسپولیس است

پرسپولیس و فولاد در حالی حساس ترین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر را در اهواز برگزار می کنند که هر دو تیم شرایط متفاوتی را تجربه می کنند. پرسپولیس در این فصل نتایج بسیار خوبی کسب کرده و لیدر لیگ برتر محسوب می شود و فولاد با وجود هزینه های زیاد در تابستان و خریدهای گران قیمت نتوانسته رضایت هوادارانش را جلب کند و در جمع 4 تیم برتر لیگ قرار نگیرد.

این دو تیم تاکنون در 49 مسابقه در رقابت های مختلف (لیگ آزادگان، لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام) به مصاف یکدیگر رفته اند و پرسپولیس با 25 برد و 12 تساوی عملکرد موفق تری از خود برجای گذاشته است.

جواد نکونام تاکنون در 6 بازی لیگ برتر سکان هدایت فوتبال خوزستان مقابل پرسپولیس را برعهده داشته که حاصل آن چهار شکست و دو تساوی برای این سرمربی بوده است. اولین بازی نکونام به عنوان سرمربی با پرسپولیس به هفته دهم لیگ نوزدهم برمی گردد که شاگردان گابریل کالدرون موفق شدند با تک گل مهدی ترابی در خوزستان از سد حریف خود عبور کنند. یحیی گل محمدی و جواد نکونام در لیگ برتر 7 بار مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن 4 برد برای گل محمدی، 2 تساوی و تنها یک برد برای نکونام بود.

تنها برد نکونام مقابل پرسپولیس به عنوان سرمربی فصل گذشته در سوپرجام بود اما در لیگ برتر به غیر از دو تساوی، همیشه شکست خورده است. یحیی گل محمدی که سابقه بازی در باشگاه فوتبال خوزستان را نیز دارد به عنوان سرمربی این تیم عملکرد خوبی داشته و در 19 دیداری که یحیی با تیم های مختلف مقابل یک باشگاه فوتبال انجام داده، 9 برد، 7 تساوی و 3 شکست.

یحیی و جواد که زمانی در تیم ملی با هم بازی می کردند و رابطه خوبی با یکدیگر دارند، نیاز مبرمی به 3 امتیاز بازی روز جمعه دارند و شکست هر یک از آنها در ادامه بازی کار را برایشان سخت می کند. یحیی و تیمش که این روزها در فرم به سر می برند، با توجه به کیفیت پرسپولیس در هفته های اخیر دست برتر را در بازی مقابل فولاد خواهند داشت، هرچند بازی اهواز همیشه یکی از سخت ترین بازی های فصل پرسپولیس محسوب می شود. .

دیدگاهتان را بنویسید