این استقلال سرمربی تیم ملی را امیدوار کرد

این استقلال سرمربی تیم ملی را امیدوار کرد

تیم ملی فوتبال ایران در خط دفاعی خود مقابل کره جنوبی با مشکل مهمی مواجه است. از پنج، شش بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی، تعداد کمی شرایط خوبی دارند و بازیکنان اصلی تنبیه یا مصدوم شده اند.

با آخرین اتفاقات در آستانه این مسابقه، تنها امیدی است که خیال دراگان اسکوچیچ راحت شود. بازیکنی که در تمام دوران فوتبالش در پست دفاع چپ و هافبک دفاعی بازی کرده اما یک بار سرمربی تیم ملی کرواسی تصمیم گرفت از این بازیکن جوان برای دفاع از تیم ملی مقابل امارات استفاده کند.

هر چند حضور نورافکن در خط دفاعی با حضور بازیکنانی چون سیاوس یزدانی، عارف آقاسی، فرشاد فرج و …. با انتقاداتی از این مربی همراه بود، او به خوبی به وظایف خود عمل کرد و دروازه تیم ملی در دیدار مقابل امارات محفوظ ماند و خطری قاب دروازه امیر عابدزاده را تهدید نکرد.

او با انتخاب اسکوچیچ حالا می تواند این بازیکن را در دیدار مقابل کره جنوبی پیدا کند. شاید اسکوچیچ فکر نمی کرد که خلیل زاده (مصدوم)، حسینی (مصدوم)، پورعلی گنجی (مصدوم)، کنعانی زادگان (محروم)، یزدانی (سرباز)، مرادمند (سرباز) و …. در دیدار تیمش با کره جنوبی در مسابقه حضور نخواهد داشت اما او حالا با تصمیم عجیب خود خیال خود را برای دیدار با کره جنوبی آرام کرد و شاید نام نورافکن را به عنوان یکی از مدافعان تیم ملی در این دیدار باز کند.

سرمربی کروات تیم ملی که پس از پایان بازی به دلیل نیمکت نشینی یزدانی و آغاسی و بازی برای نورافکن مورد انتقاد قرار گرفت، حالا می تواند علاوه بر دریافت پاسخ لازم از نورافکن، از این تصمیم در شرایط سخت فعلی استفاده کند و دیدار کند. با کره جنوبی و لبنان همچنین نورافکن با توجه به عملکرد چند منظوره خود در تیم ملی به نوعی جایگاه خود را برای حضور در جام جهانی 2022 قطر حفظ کرده و باید دید آیا می تواند در ترکیب اصلی تیم ملی در این رقابت ها حضور داشته باشد یا خیر. نه

تیم ملی ایران در هفته نهم مقدماتی جام جهانی چهارم فروردین 1401 در سئول به مصاف کره جنوبی می رود و برنده این دیدار به احتمال زیاد سرگروه گروه A خواهد بود و جایگاه بهتری در رده بندی فیفا خواهد داشت. و احتمالاً در قرعه کشی جام جهانی شانس بیشتری کسب کرد.

تیم های ملی ایران با 19 امتیاز و کره جنوبی با 17 امتیاز در رده های اول و دوم گروه خود قرار دارند. دیدار دو تیم مهرماه امسال در تهران با تساوی به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید